ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
אחרי הפיגוע מתברר

מחדל: חיילים באזור מעבר אלנבי - לא חמושים בנשק

על רקע הפיגוע היום במעבר אלנבי, מתברר כי חיילים שמשרתים באזור מעבר אלנבי לא חמושים בנשק אישי. דובר צה"ל: "לאחרונה הוחלט כי החיילים ישאו נשק אישי. הליך מימוש ההחלטה לנשיאת נשקים אישיים לחיילים מתבצע בימים אלה"

מחדל: חיילים באזור מעבר אלנבי - לא חמושים בנשק
זירת הפיגוע צילום: דוברות זק"א

בשבועות האחרונים, חיילים שמשרתים במרכז התיאום והקישור סמוך למעבר אלנבי, אינם חמושים בנשקים אישיים. בצה"ל אומרים שלאחרונה הוחלט לחמשם בנשק אישי בעקבות העלייה בהתראות וההסלמה בשטח, כך דווח בכאן חדשות. כזכור, היום נרצחו במעבר אלנבי שלושה עובדי המעבר על ידי מחבל ירדני.

מעבר אלנבי, בגבול ישראל-ירדן, מאובטח בשגרה על ידי מאבטחי רשות שדות התעופה, שאמונים על בידוק הסחורות והאנשים שעוברים בגבול היבשתי של ישראל. כוחות צה"ל, מהחטיבה המרחבית הבקעה והעמקים, מאבטחים את אזור המעבר באופן קבוע.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "לאחרונה הוחלט כי חיילי צה"ל המשרתים בחטיבת תבל במרכז הקישור מעבר אלנבי ישאו נשק אישי. הליך מימוש ההחלטה לנשיאת נשקים אישיים לחיילים מתבצע בימים אלה.

"נדגיש כי החיילים המשרתים במרכז הקישור במעבר אלנבי לא נמצאים במסוף הבידוק, אלא במרכז הקישור הנמצא בבסיס. בנוסף, החיילים משרתים תחת אבטחת הכוח הלוחם של הגדוד שמצוי באופן קבוע במעבר".

הבוקר נרצחו יוחנן שחורי, יורי בירנבאום ואדריאן מרסלו פודסמסר בפיגוע ירי במעבר. מאהר ג'אזי, אזרח ירדני בן 39 נהג משאית שהגיע למסוף המטענים, ירה לעברם מטווח קצר לפני שלב הבידוק טרם המעבר לישראל. המחבל חוסל על ידי מאבטחי רשות שדות התעופה.

ירדן טרור פלסטיני מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}