י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מלחקת "אבנט"

הלוחמים החרדים סיימו את ההכשרה ומצטרפים למג"ב

31 לוחמים חרדים חדשים: טקס סיום הכשרת מחלקת הלוחמים החרדים הראשונה "אבנט" בשירות חובה במשמר הגבול

הלוחמים החרדים סיימו את ההכשרה ומצטרפים למג"ב
טקס סיום הכשרת הלוחמים צילום: דוברות המשטרה

הבוקר (ראשון) נערך טקס סיום הכשרת מחלקת הלוחמים החרדים הראשונה בשירות חובה במשמר הגבול בבית הספר החילי שבבית חורון במעמד השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק, סגן מפקד מג"ב, תת-ניצב נחשון נגלר, מפקד בית הספר החילי, תת ניצב ג'יהאד חסן, רב משטרת ישראל, ניצב משנה רמי ברכיהו, מנכ"ל עמותת נצח יהודה, יוסי לוי, מפקדים לוחמים ומשפחותיהם.

בפעם הראשונה בהיסטוריית החיל, לפני כארבעה חודשים, התגייסה מחלקה חדשה של מגויסים המקיימים אורח חיים חרדי, לשירות חובה במשמר הגבול. היום עומדים על רחבת המסדרים 31 בוגרים שצלחו את ההכשרה המאתגרת.

למחלקה ניתן השם "אבנט", שעל פי תיאורי המקרא, היה החגורה אותה הכהנים חגרו על כותנתם בשעת העבודה במקדש. אבנט הוא אחד מארבעה בגדי הכהונה של הכהן ההדיוט, ומשמונה בגדי הכהונה של הכהן הגדול.

בארבעת החודשים האחרונים, עברו הלוחמים הכשרת לוחמי מג"ב מלאה שכללה לחימה בשטח בנוי, לחימה בשטח פתוח, הגשת עזרה ראשונה, סמכויות שיטור, כושר גופני ומבצעי, קרב מגע, טיפול בהפרות סדר ושימוש באמצעי פיזור, שדאות, הכשרה ערכית הכשרות נהיגה לרכבים מבצעיים, הכשרה טכנולוגית לאמצעים מתקדמים והתנסות מבצעית בשטח.

בשיתוף פעולה של מג"ב עם מנהלת החרדים בצה"ל, החיל התאים את ההכשרה לצרכיהם של הלוחמים, במהלכה השקיעו זמן גם בלמידה ובהכשרה מקצועית ללוחמה וגם בתפילות ובשקידה על תכני דת בליווי רבני מג"ב.

לפני כשבוע, לקראת סיום הכשרתם, ביצעו הלוחמים התנסות מבצעית בשטח ולקחו חלק מפעילות גדולה שהתקיימה במחנה הפליטים שועפט שבגזרת עוטף ירושלים.

החל משבוע הבא, המחלקה תצטרף לכוחות מג"ב עוטף ירושלים ויפעלו במשימות החשובות להגנת העיר, למניעת חדירת שוהים בלתי חוקיים ולסיכול טרור בגזרה במטרה להגן על מדינת ישראל.

שילובם של חרדים לשירות במשטרת ישראל ובמשמר הגבול מתבצע כחלק ממדיניות השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, שבירך את הלוחמים בטקס ואמר: "המהלך הזה הוא לא רק תוספת כוח למשטרה, לא רק עוד אנשים איכותיים מאוד שמגיעים לחזק אלא מהלך אסטרטגי עצום: אנחנו עם אחד, לב אחד וכולנו כאיש אחד. במהלך חודשי ההכשרה, קיבלתם את הכלים המקצועיים המיטביים של מג"ב, והיום אתם הופכים ללוחמים מן המניין.

המהלך הזה שביצענו, במאמצים כבירים, והיו הרבה מכשולים, לייצר מסלול לגיוס לוחמים חרדים לשורות מג״ב - הוא חשוב מאוד. מג"ב ביצע התאמות רבות ומאמצים רבים על מנת לפתוח את המסלול הזה, אליו יכול להתגייס כל צעיר חרדי - ולקבל את כל המעטפת הרוחנית הדרושה לו. להתגייס חרדי לשירות - ולהשתחרר חרדי מהשירות.

אני רוצה להגיד לכם, 31 הלוחמים היקרים שמסיימים היום את ההכשרה: אני גאה בכם מאוד. המדינה גאה בכם, המשפחות שלכם גאות בכם. עם ישראל גאה בכם!

אני בטוח שתהיו לוחמים נפלאים, תעשו עבודה מצוינת ותחוו שירות משמעותי. יש לכם גיבוי מלא ממני. דברי חז"ל מסמלים יותר מכל את מי שאתם ומה שאתם כאן במג"ב: שילוב של לוחמה, לצד לימוד תורה. ספרא וסייפא. זה האידיאל, זו האמת ואין בלתה, אתם מוכיחים שאפשר לעשות את הדבר הזה!"

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק אמר: "בפתחה של שנה חדשה הבאה עלינו לטובה, מברכים אנו על בשורה חדשה לחיל ולחברה הישראלית, ומבקשים כדברי הנביא ישעיהו לחבר בין הרוח וסמלי המסורת לבין המעשה - השירות למען עם ישראל כשלנגד עינינו אבני הביטחון.

זהו מהלך ייחודי, ראשון מסוגו ופורץ דרך, אשר מעיד בימים אלו יותר מתמיד על טיבה ויופיה של החברה הישראלית ועל הערבות ההדדית הקיימת בה.
מתוך בחירה שאינה מובנת מאליה, אך בימים אלו מתבקשת ומחייבת המציאות, החלטתם לקשור גורלכם עם חובשי הכומתות הירוקות ולהימנות עם המשרתים בשורת החיל המפואר שלנו.  תקווה שתהיו אתם אלו שתסללו את הדרך גם לבאים אחריכם.

ועם האיכויות והנחישות שפגשתי כאן זה ללא ספק יקרה - אני מבקש לחזק את הלוחם יוגב ביטון ומשפחתו, שמזה זמן רב מפונים מביתם שבקריית שמונה בעקבות המלחמה, ואת הלוחם אברהם בלנק, חייל בודד מרוסיה שזכה להתאחד היום עם אימו. אתם ושכמותכם מלמדים את כולנו פרק במסירות ומהי רוח של ניצחון."

מפקד בית הספר החילי, תת ניצב ג'יהאד חסן אמר: "הלוחמים שלפנינו עברו הכשרה שכוללת תכנים מקצועיים וערכיים בשילוב עם לימוד ותפילות כסדר, ללא פשרה ולו הקטנה ביותר. כמו שהלימוד ואורח החיים היה במקום הראשון כך גם הייתה המקצועיות. מתוך כך נולדו לוחמים שיוצרים שילוב מיוחד בין הערכים מבית לערכי החיל, יודעים למצוא את קווי הדמיון ומחפשים את המשמעות והסיבה שמאחורי כל מעשה. זוהי הייחודיות של מי שעומד כאן לפנינו."

משמר הגבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}