י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"המשך המגמה"

הירידות בענף היהלומים הישראלי נמשכות

חודש אוגוסט שהסתיים מצביע על המשך המגמה של ירידה בסחר ביהלומים המלוטשים ויהלומי הגלם, בארץ ובעולם, כך על פי סיכום של שמונת החודשים הראשונים של השנה שמפרסם המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה

הירידות בענף היהלומים הישראלי נמשכות
אילוסטרציה צילום: unsplash

חודש אוגוסט שהסתיים מצביע על המשך המגמה של ירידה בסחר ביהלומים המלוטשים ויהלומי הגלם, בארץ ובעולם, כך על פי סיכום של שמונת החודשים הראשונים של השנה שמפרסם המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה.

בסה"כ בתקופה זו, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של 649 מיליוני דולרים, ירידה של כ- 9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש אוגוסט לבדו נרשמה ירידה של כ-20% לעומת חודש אוגוסט 2023). יצוא נטו של יהלומי גלם באותה התקופה עמד על סך של כ- 510 מיליוני דולרים, ירידה של כ- 6% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2023 (כשבחודש אוגוסט לבדו נרשמה ירידה של כ- 3% לעומת חודש אוגוסט אשתקד).  

יבוא היהלומים המלוטשים נטו בשמונת חודשים אלו עמד על סך של כ- 1.04 מיליארד דולרים, ירידה של כ- 40% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2023 (כשבחודש אוגוסט לבדו נרשמה צניחה של כ- 64% לעומת אוגוסט אשתקד) ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ- 1.45 מיליארד דולרים, נרשמה ירידה של כ- 33% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (כשבחודש אוגוסט 2024 נרשמה ירידה של כ- 40% לעומת אוגוסט 2023). 

בחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ- 3.5 מיליוני דולרים, שמהווים כ-13% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל באוגוסט. בחודש זה יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ- 16 מיליוני דולרים, שמהווים כ-40% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל באוגוסט. 

אופיר גור, המפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה אמר: "תעשיית היהלומים העולמית טרם יצאה מהמשבר הנוכחי, שנמשך זה שנתיים וחצי והענף בארץ, שמהווה את אחד מארבעת מרכזי הסחר החשובים בעולם בתחום, מושפע אף הוא".

יהלומים הבורסה הישראלית ליהלומים משבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}