י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בשווי 250 מיליון דולר

הולנד תרכוש מישראל טילי ספייק מתקדמים

הולנד תקנה מחברת רפאל הישראלית משגרי טילים נגד טנקים לטווח בינוני שיגדילו את טווח הלחימה, בעלות של כ-250 מיליון דולר. "החלפת הטילים והמשגרים היא דחופה, בהתחשב במצב הביטחוני המתדרדר במהירות באירופה", אמר השר לפרלמנט

הולנד תרכוש מישראל טילי ספייק מתקדמים
טיל הספייק החדש 2 SPIKE ER צילום: רפאל

משרד ההגנה ההולנדי הודיע ​​לפרלמנט ההולנדי על כוונתו לחתום על חוזה עם חברת רפאל הישראלית לאספקת טילי נ"ט מסוג Spike LR 2 כולל משגרים עבורם. עלות החוזה שאמור להסתיים עד סוף אוקטובר, מוערכת ב-250 מיליון דולר, את ההודעה מסר שר ההגנה ההולנדי ג'יס טוינמן אל חברי הפרלמנט.

"הולנד כבר רכשה טילי ספייק מישראל למערכות טילים נגד טנקים בתחילת שנות ה-2000. אך עם הזמן התיישנו טילי הספייק הללו", הדגיש השר במכתב. "המערכת הנוכחית מגיעה לסוף חייה הטכניים והתפעוליים 25 שנים לאחר הרכישה. כתוצאה מכך, המערכת חווה יותר ויותר תקלות טכניות, והתחזוקה הופכת לקשה יותר. האמצעים האופטיים לזיהוי מטרות והנחיית טילים מיושנים", הסביר ג'יס טוינמן.

הטיל Spike LR 2 הוא טיל מונחה נגד טנקים מתקדם עם טווח גדול יותר בהשוואה לדגמים קודמים. הטיל מסוגל לפגוע במטרות במרחק של עד 5.5 ק"מ בשיגור מהקרקע ועד 10 ק"מ בשיגור ממסוק. Spike LR 2 מצוייד במערכת הנחייה מתקדמת עם אינפרא אדום ואלקטרו-אופטי, המאפשרת לפעול ביעילות בתנאי הפרעות וראות נמוכה.

הטילים הראשונים אמורים להיות "מוכנים לשימוש" ב-2026, והשלמת משלוחים של 297 משגרים ו-2,400 טילים צפויה במחצית הראשונה של 2028.

"החלפת הטילים והמשגרים היא דחופה, בהתחשב במצב הביטחוני המתדרדר במהירות באירופה", אמר השר לפרלמנט. "היכולת לנטרל כלי רכב קרביים של האויב בטווח ארוך, חיונית לבטיחות הצבא שלנו".

משרד ההגנה ההולנדי רוצה לחתום חוזה באוקטובר. למשרד יש אופציית חוזה עד31 באוקטובר, והשר טווינמן קרא לפרלמנט לקחת בחשבון את המועד האחרון. "זמני האספקה ​​נמצאים יותר ויותר בלחץ, מה שאומר שהזמנה מאוחרת יותר תגרום לעיכוב ולמחירים גבוהים יותר".

השר הוסיף כי למשגר החדש יש "קבוצת משתמשים אירופאית גדולה מאוד" החל מספרד ועד פינלנד, כולל בלגיה השכנה, אמר טווינמן.

"המדיניות ההולנדית כלפי ישראל מאפשרת רכישת ציוד ביטחוני מחברה ישראלית, במקרה זה רפאל", נמסר ממשרד הביטחון ההולנדי. "הכוחות המזוינים שרוכשים את "הציוד הטוב ביותר האפשרי" הוא האינטרס של ביטחונה של הולנד ובעלות בריתה".

הולנד טילי ספייק רפאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}