ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"ממצאים מדאיגים"

הדוח חושף: סיקור המלחמה ב-BBC מוטה לטובת חמאס

דוח חדש הבוחן את התנהלות רשת ה-BBC במלחמת חרבות ברזל, חושף דפוס קבוע של הטיה נגד ישראל בסיקור. ראש הארגון למלחמה באנטישמיות בבריטניה: "התשובה לדוח הזה חייבת לבוא כחקירה ציבורית שקופה ובלתי מוגבלת"

הדוח חושף: סיקור המלחמה ב-BBC מוטה לטובת חמאס
BBC צילום: Pixabay

דוח חדש שבחן את כיצד סיקרה רשת ה-BBC את מלחמת ישראל נגד ארגון הטרור חמאס, מעלה נתון מדהים לפיו ישראל מקושרת בסיקור הרשת עם פשעי מלחמה ורצח עם פי 14 יותר מחמאס. 

עורכי הדוח עשו שימוש בבינה מלאכותית כדי לבחון 9 מיליון מילים שנאמרו בהקשר של המלחמה, ב-11 החודשים האחרונים. הדוח מצא 1,553 הפרות של הנחיות העריכה של הרשת עצמה בסיקור הנושא. 

אוליבר דאודן, שנמנה על הנהגת המפלגה השמרנית בבריטניה, אמר כי "BBC היא אחת מרשתות החדשות המובילות בעולם, ולשמוע על התרופפות הסטנדרטים שלה באופן חמור שכזה מהווה סכנה של ביזוי שמה של שירות החדשות שלנו. שאלות קשות צריכות להישאל בנוגע לאיך זה התאפשר". 

הברון סטיוארט פולאק, שעומד בראש הוועידה היהודית הלאומית, טען: "גם רשתות אחרות עשו טעויות, אבל ב-BBC ממשיכים לטעות. זה מביש, זה שגוי ומה שהכי גרוע זה שב-BBC יודעים זאת".

גדעון פולטר, שעומד בראש הארגון למלחמה באנטישמיות בבריטניה, מסר כי "הדוח הזה מוכיח באמצעות מידע מבוסס את מה שאמרנו, ואת מה שהקהילה היהודית ידעה לאורך זמן רב. על אף הטענות החוזרות ונשנות על הטייה בסיקור ואל מול ההתעקשות מול התלונות הללו, האידיאולוגיה המפלה של BBC ברורה כעת באופן מביש". 

עוד מסר: "ב-BBC צריכים להתנצל על הסיקור המפלה והמכפיש, אבל מכיוון שהם מצופפים שורות ומכחישים שיש בעיה לאורך עשורים - נדרשת רפורמה מהותית שצריכה לבוא מבחוץ. התשובה לדוח הזה חייבת לבוא כחקירה ציבורית שקופה ובלתי מוגבלת".

בריטניה BBC מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}