ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הותר לפרסום

שלושת הנרצחים בפיגוע: יוחנן שחורי, יורי בירנבאום ואדריאן מרסלו פודסמסר הי"ד

נהג משאית שהגיע מירדן למסוף המטענים במעבר הגבול, פתח באש מטווח קרוב ורצח את השלושה. הפיגוע מתרחש שבוע בדיוק לאחר הפיגוע שבו נרצחו שלושה שוטרים. דיווחים על כך שצבא ירדן פורס כוחות בקרבת מעבר אלנבי בעקבות הפיגוע הקשה

שלושת הנרצחים בפיגוע: יוחנן שחורי, יורי בירנבאום ואדריאן מרסלו פודסמסר הי"ד
אדריאן מרסלו, יורי בירנבאום, ויונתן שחורי הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

שלושה בני אדם נרצחו היום (ראשון) במעבר אלנבי בפיגוע ירי במסוף המטענים. נהג ירדני שהגיע למקום ירה לעברם מטווח קצר לפני שלב הבידוק טרם המעבר לישראל. המחבל חוסל על ידי מאבטחי רשות שדות התעופה. בכאן חדשות דווח, כי צבא ירדן פורס כוחות בקרבת מעבר אלנבי בעקבות הפיגוע הקשה.

לפני זמן קצר הותרו לפרסום שמותיהם של שלושת הנרצחים: יוחנן שחורי הי"ד, תושב מעלה אפרים, בן 61 ויורי בירנבאום, בן 65, תושב נעמ"ה, ואדריאן מרסלו פודסמסר מאריאל הי"ד.

באדיבות המשפחהאדריאן מרסלו, יורי בירנבאום, ויונתן שחורי הי"דצילום: באדיבות המשפחה

רשות שדות התעופה הודיעו כי הוחלט לעצור את פעילות מעברי הגבול היבשתיים, מאילת ועד נהר הירדן. המפגע ירה באזור שבו עובר ציוד רב מהצד הירדני לישראל. צוותי מד"א ניסו לבצע החייאה בשלושת הפצועים, אך נקבע מותם.

הרגעים הראשונים מזירת הפיגוע צילום: רשתות חברתיות

משרד הפנים הירדני פרסם כי הרשויות במדינה פתחו בחקירת הפיגוע. גורם ירדני רשמי מסר לסוכנות הידיעות רויטרס, כי המדינה סגרה את המעבר מהצד הירדני. בנוסף, דווח כי כ-500 פלסטינים תקועים באולם הנוסעים בצד הפלסטיני של המעבר.

מחקירה ראשונית עולה כי נהג המשאית הגיע מהצד הירדני, הסליק נשק ונסע לעבר אזור הפריקה המשותף. בהגיעו לאזור מסוף המטענים, הוא שלף את נשקו והחל לירות לעבר שלושת הישראלים.

נהגי משאיות מפונים לבדיקה לאחר הפיגוע צילום: רשתות חברתיות

אלכס חן, מנהל מעבר הגבול במסוף אלנבי, סיפר ל-Ynet כי "בשעה 09:50 נהג שחצה את המעבר מירדן לעבר ישראל במעבר הגבול באגף המטענים - ירה למוות בשלושה עובדי מסוף אלנבי מטווח קצר. הוא נוטרל מיידית על ידי המאבטחים. המעבר סגור ונסרק ויהיה סגור עד להודעה חדשה".

ערוץ "אל-ערבייה" דיווח כי שר ההסברה הירדני לשעבר סמיח אל-מעאיטה אמר כי "התקיפה במעבר אלנבי הייתה צפויה, עקב ההסלמה הישראלית המתמשכת נגד הפלסטינים". במעבר, עברו במהלך המלחמה משאיות סיוע מירדן לכיוון רצועת עזה.  הפיגוע אירע שבוע בדיוק לאחר הפיגוע באזור חברון שבו נרצחו שלושה שוטרים.

הגבול גם משמש להברחות נשק. באפריל השנה, חבר פרלמנט ירדני עימאד אל-עדוואן נעצר במעבר עם קרוב ל-200 אקדחים ורובים.

מפקד פיקוד המרכז, מח״ט הבקעה והעמקים ומפקדים נוספים ביצעו הערכת מצב בזירת הפיגוע. מדובר צה"ל נמסר כי המחבל, שהגיע כאמור במשאית מכיוון ירדן, פרק ממנה - ופתח בירי לעבר כוחות שאבטחו במעבר. "המחבל חוסל על ידי כוחות הביטחון. כוחות צה"ל קפצו לנקודה ופועלים כעת לשלילת חשד למלכוד המשאית במטענים", הוסיף דובר צה"ל.
ירדן מלחמת חרבות ברזל אלנבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}