ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הזדמנות פז

הגאון רבי עמרם פריד: "כל יהודי צריך לראות עצמו כאחראי"

כולנו יודעים את הקשיים העומדים בפני כל אחד לפני נישואיו ולפני נישואי ילדיו - וליתומים, הקושי כפול ומכופל • יש לנו הזדמנות פז נדירה לקיים מצוות צדקה מעולה, ולהטות את כף הזכות בעת שיעמידו אותנו לדין • הפוסק הגר"ע פריד בפסק הלכה נדיר

הגאון רבי עמרם פריד: "כל יהודי צריך לראות עצמו כאחראי"
הגאון רבי עמרם פריד צילום: באדיבות המצלם

בימים אלה, 78 חתנים וכלות יתומים עומדים בפני רגע מכונן בחייהם - הקמת ביתם החדש. הם יעמדו מתחת לחופה בתפילה להקים בית נאמן בישראל, ולזכות לגדל בנים ובני בנים עוסקים בתורה ומצוות, ולא כפי שהם גדלו. מתמודדים לבד, בלי הוריהם.

לוחצים כאן עכשיו ומסייעים ל-78 היתומים להתחתן בכבוד>>

מדובר ב-78 סיפורי חיים שונים, כל אחד מהם רצוף התמודדויות והתגברות. חלק מהיתומים איבדו הורה אחד, אחרים הם יתומים משני הוריהם. ישנם כאלה שגדלו בבתי יתומים, ואחרים שהתגלגלו בין בתי קרובי משפחה. המשותף לכולם הוא הצורך בתמיכה שלנו, ברגע הקריטי של הקמת משפחה חדשה בישראל.

האתגרים העומדים בפני היתומים הללו הם רבים ומגוונים. היעדר הורים ברגע משמעותי כל כך בחיים יוצר חלל רגשי עמוק. אין מי שילווה אותם לחופה, אין מי שיעניק את ברכת ההורים, שיתרגש איתם, שישמח איתם. מעבר לכך, הם מתמודדים עם קשיים כלכליים משמעותיים. הוצאות החתונה, רכישת ציוד בסיסי לבית, ואפילו מציאת מקום מגורים - כל אלה מהווים נטל כבד על כולנו, ובפרט על מי שאין לו תמיכה משפחתית.

תכנון חתונה והקמת בית דורשים ידע וניסיון שלרוב מועבר מהורים לילדיהם. היתומים נאלצים להתמודד עם כל אלה לבד. לעיתים קרובות, היתמות מלווה גם בתחושת בדידות וניתוק חברתי, המקשה עוד יותר על תהליך הקמת הבית.

ב'ועד הרבנים', בדקו את באופן אישי ופרטני את כל 78 המקרים הקשים שהגיעו לפתחם. כל המקרים אושרו ונמצאו אמינים, של יתומים העומדים להתחתן במהלך חודש אלול, וזקוקים לתמיכה שלנו. הצדקה שתטה את כף הזכות ביום הדין בשמיים.

הפוסק הנודע, הגאון הרב עמרם פריד יוצא בקריאה נרגשת לציבור להשתתף במצווה גדולה זו. "החובה מוטלת על כל אחד ואחד מעם ישראל", פוסק הרב פריד. "כמו שבית דין הם אביהם של יתומים, כך כל יהודי צריך לראות עצמו כאחראי על שמחתם של יתומים אלו".

הרב מדגיש כי זוהי הזדמנות נדירה להיות שותף בהקמת 78 בתים בישראל. בתרומה של 10 ש"ח בלבד לכל יתום (סה"כ 780 ש"ח), נחשב האדם כשותף מלא בהקמת כל 78 הבתים. "זו אחת השאלות ששואלים כל אדם בבית דין של מעלה - האם דאגת לנישואי יתומים".

הפוסק הרב פריד מבטיח כי המשתתפים במצווה זו יזכו לברכות רבות: "יזכו לעשות שמחה בקרוב, להשיא צאצאיהם בקלות בלי חובות, ויזכו לבריאות, לשמחה, ונחת מכל יוצאי חלציהם", ומתחייב להתפלל על קברו של מרן החזון איש זצ"ל עבור כל התורמים "לישועה גדולה בענייניהם".

לוחצים כאן עכשיו ומסייעים ל-78 היתומים להתחתן בכבוד>>

 

78 יתומים ועד הרבנים הרב עמרם פריד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}