ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
מידע רב ערך

דיווח סעודי: כך חשפה ישראל את מיקום רב המרצחים מוחמד דף

עיתון "א-שרק אל-אווסט" הסעודי דיווח כי מחבלים שנחקרו במחנה שדה תימן סיפקו מידע קריטי. על פי המקורות, השב"כ השיג תמונות עדכניות מאוד של מוחמד דף וראפע סלאמה, מפקד חטיבת חאן יונס, מעצורים שמסרו עדויות

דיווח סעודי: כך חשפה ישראל את מיקום רב המרצחים מוחמד דף
מוחמד דף (משמאל) ועוזרו סלאמה צילום: ynet

דיווח סעודי כי ישראל חקרה מחבלים פלסטינים שהביאה מרצועת עזה בבסיס שדה תימן בנגב, והוציאה מהם מידע לגבי חטופים, מה שסייע במידה מסוימת להגיע למנהיג חמאס מוחמד דף ולחסלו, כולל גופות של חטופים שהיו בתוך מנהרות. מקורות מסרו לעיתון "א-שרק אל-אווסט"הסעודי, כי מחבלים במחנה שדה תימן סיפקו מידע חשוב.

מקורות פלסטינים אמרו לעיתון כי אחת הסיבות שישראל חשפה את מיקום מוחמד דף שהסתתר באזור מוואסי בחאן יונס, כיי חלק מהעצורים בשדה תימן הם קרובי משפחה של מנהיגי חמאס שהיו במקום.

על פי המקורות, השב"כ השיג תמונות עדכניות מאוד של מוחמד דף וראפע סלאמה, מפקד חטיבת חאן יונס, מעצורים שמסרו עדויות על מקומות בהם מבקר סלאמה, לרבות המקום בו חוסל, השייך לקרוביו.

בתמונות שסיפקו העצורים נראו השניים על קרקע חקלאית בתוך אחד מאתרי "גדודי קסאם". במהלך המבצעים הקרקעיים עצרה ישראל רבים מאנשי חמאס וכן מפלגים נוספים, וחקרה אותם.

מקורות בשטח אישרו לאשרק אל-אווסט כי מספר רב של עצורים מסרו מידע שהוביל להצבת מארבים למחבלים שנהרגו או נעצרו. הם גם השתמשו בחלקם כמגן אנושי לאחר שנכנסו למנהרות כדי לבדוק אם יש מטעני חבלה או מארבים שחמאס הציב.

לפי אותם מקורות, חלק מהמחבלים נלכדו לאחר שנפצעו, ובהמשך הובאו למנהרות בהם נמצאו גופות חטופים ישראלים בחאן יונס. ב-20 באוגוסט הודיע צה"ל כי מצא גופות של 6 חטופים קבורים במנהרה מצפון-מערב לחאן יונס, בסוף יולי הודיע צה"ל ​​כי 5 גופות נוספות נמצאו במזרח העיר.

חטופים מלחמת חרבות ברזל שדה תימן חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}