ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
פרסום המתווה נדחה

יאוש אצל המתווכים: הדרישה החדשה שהציב חמאס

בגלל הדרישה החדשה שהציב חמאס לשחרור אסירים "כבדים", גורמים המעורים בפרטי המשא ומתן אמרו כי לא ברור מתי המתווה החדש של האמריקנים יתפרסם. האמריקאים דוחים את פרסום המתווה

יאוש אצל המתווכים: הדרישה החדשה שהציב חמאס
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

בגלל הדרישה החדשה שהציב חמאס לשחרור אסירים "כבדים", כרגע לא ברור מתי המתווה החדש של הממשל האמריקני יתפרסם, כך אמרו היום (ראשון) גורמים המעורים בפרטים לכאן חדשות.

על פי הדיווח, חמאס הציב דרישה לשחרר אסירים כבדים, כולל רוצחים עם דם על הידיים, עבור שחרור חטופים חולים ומבוגרים בשלב הראשון של העסקה. מקור פלסטיני טען בשיחה עם כאן חדשות כי חמאס לא הקשיח את עמדותיו, אלא נצמד לתנאים שהציב בתחילת המשא ומתן.

בממשל האמריקני הביעו פסימיות גדולה בנוגע לרצון של חמאס להגיע לעסקה ולאפשרות להתקדם במשא ומתן מולו. זאת, בין היתר בעקבות רצח ששת החטופים. הדבר נובע מהדרישה החדשה של חמאס, שכאמור מערימה קשיים על הגעה לעסקה, ומכך שחמאס פירסם מידי יום את הסרטונים של ששת החטופים שנרצחו.

כזכור ארצות הברית הביעה עניין בפרסום מתווה חדש מטעמה, אך הביעה סקפטיות לגבי האפשרות שהדבר יוביל לפריצת דרך. ההצעה המתגבשת ככל הנראה נמצאת בשלב האחרון וכו המחלוקת בין ישראל לחמאס.

 

חמאס ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}