י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
המחבל נוטרל

פיגוע במעבר אלנבי: נהג משאית פתח באש, שלושה נרצחו

פיגוע ירי במעבר אלנבי ליד יריחו בבקעת הירדן: נהג משאית ירדני, ככל הנראה הסליק נשק במשאית, שלף אותו ופתח באש לעבר האנשים ששהו במסוף | שלושה נרצחו | המחבל חוסל ע"י מאבטחי המסוף

פיגוע במעבר אלנבי: נהג משאית פתח באש, שלושה נרצחו
זירת הפיגוע צילום: תיעוד מבצעי מד"א

פיגוע ירי במעבר אלנבי, ממד"א נמסר כי בשעה 09:55 התקבל דיווח במרחב ירושלים על 3 פצועים מירי סמוך למסוף גבול אלנבי. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי לשלושה פצועים במצב קשה שבהמשך נקבע מותם. כוחות רבים של צה"ל הוקפצו למקום לסריקות. המחבל נוטרל. 

על פי החשד, נהג משאית ירדני שהגיע משטח ירדן אל המעבר, הסליק נשק במשאית, שלף אותו במעבר ופתח באש לעבר אנשים במסוף המטענים. מדוברות רש״ת נמסר, כי מחבל שהגיע למעבר הגבול פתח בירי על עובדי המסוף ונוטרל.

משרד הפנים הירדני הודיע כי הם "חוקרים את אירוע הירי במעבר אלנבי".

ממד"א נמסר: לאחר פעולות החייאה, חובשים ופראמדיקים של מד"א בשיתוף כוח רפואה של צה"ל קבעו את מותם של 3 גברים כבני 50 עם פצעי ירי בגופם. חובש רפואת חירום במד"א יותם צור סיפר: "מדובר באירוע קשה מאוד, ראינו 3 גברים שוכבים כשהם מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פצעי ירי בגופם. יחד עם כוח רפואה של צה"ל ביצענו בהם פעולות החייאה שלאחר מכן לצערנו נאלצנו לקבוע את מותם במקום".

מדובר צה"ל נמסר: בהמשך לדיווח הראשוני, לפני זמן קצר מחבל הגיע דרך ירדן במשאית לכיון מעבר אלנבי שבחטיבת הבקעה והעמקים, פרק מהמשאית ופתח בירי לעבר כוחות שאבטחו במעבר. 

המחבל חוסל על ידי כוחות הביטחון, נקבע מותם של מספר אזרחים ישראליים שנפגעו כתוצאה מהפיגוע. כוחות צה"ל קפצו לנקודה ופועלים כעת לשלילת חשד למלכוד המשאית במטענים, פרטים נוספים בהמשך.

בכאן 11 דווח כי המחבל במעבר אלנבי חוסל בירי על ידי מאבטחי רשות שדות התעופה שמאבטחים את מעבר הגבול ואת מסוף המטענים. המחבל, הגיע במשאית מירדן, וביצע את הפיגוע באקדח אותו החביא במשאית מטווח קצר. שלושת הנרצחים היו במסוף המטענים - נקודת תפר בין הצד הירדני לישראל.

אבי יודקבסקי, חובש איחוד הצלה מסר: "הייתי באזור, קיבלתי שיחה ועודכנתי באירוע ירי במעבר. יצאתי בזריזות למקום, כשהגעתי החיילים הובילו אותי לשלושה נפגעםי שפועלים פה במעבר. התחלנו בפעולות סיוע עזרה ראשונית, המחבל נוטרל על ידי כוחות הביטחון. כשהגעתי כבר היה פה פרמדיק מד"א".

דוד אלחייני, ראש מועצת בקעת הירדן: "בירדן יש אוכלוסייה ערבית שמקורה ביהודה ושומרון והיא תומכת חמאס והיא גם מעודדת את טבח 7 באוקטובר. אני מניח שגם הצבא וגם רשות שדות התעופה לומדים את האירוע. הגזרה הירדנית היא במוקד תשומת הלב של פיקוד מרכז והם נערכים וערוכים".

עוד אמר: "דרך המעבר עוברים יותר ממיליון פלסטינים מדי יום. לכאורה זה מעבר של שלום, אבל ידענו בעבר פיגועים מסוג זה. אירועים כאלה ילוו אותנו לאורך שנים עד שנקבל החלטה - מהי האסטרטגיה של מדינת ישראל".

פיגוע הירי במעבר אלנבי מגיע שבוע לאחר הפיגוע הרצחני שבו נורו למוות על ידי מחבל שלושה שוטרים, הדס ברנץ, אריק בן אליהו ורוני שקורי הי"ד בכביש 35 סמוך למחסום תרקומיה שמצפון לחברון. המחבל חוסל בהמשך על ידי כוחות מיוחדים.

 

 

 

מד"א מעבר אלנבי פיגוע ירי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}