ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
בצל המלחמה

ירידה חדה בפניות מצד חברות בינלאומיות לבתי חולים בישראל

בבתי החולים בארץ מדווחים על ירידה משמעותית בכמות הפניות מחברות בינלאומיות לצורך שיתופי פעולה במחקרים רפואיים. משרד הבריאות טוען: "נראה כי מספר הגשת הבקשות לוועדות הלסינקי דומה בין השנים 2023 ו-2024"

ירידה חדה בפניות מצד חברות בינלאומיות לבתי חולים בישראל
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברקע המלחמה, בתי חולים גדולים בישראל מדווחים על ירידה משמעותית בפניות מצד חברות בינלאומיות לצורך שיתופי פעולה במחקרים רפואיים, כך דווח הבוקר ב"ווינט". 

גורם במשרד הבריאות אמר כי "מדובר על תופעה אמיתית. חלק מהחברות ביטלו וחלק דחו בגלל שמתאמי המחקרים לא הגיעו לישראל". מדובר במקור הכנסה משמעותי עבור בתי החולים, אשר עוזר לפיתוחם והרחבת שירותיהם. 

על פי נתוני המרכז הרפואי שיבא בתל השומר, מינואר עד אוגוסט 2024 חלה ירידה של שליש בכמות הפניות לוועדת הלסינקי - המאשרת פניות חוקרים וחברות בעניין ניסויים. באיכילוב טוענים לירידה של עשרה אחוזים. 

יו"ר ועדת הלסינקי ומנהל מחלקת עיניים בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד, פרופ' יוסי פיקל, טען; "למערכת הבריאות הישראלית יש איכות בינלאומית ולכן לאורך שנים חברות בינלאומיות ביקשו ופעלו לבצע בדיקות וניסויים בשיתופי פעולה עם בתי החולים בארץ דרך ועדת הלסינקי. לצערנו, בחודשים האחרונים חלה ירידה ניכרת בבקשות מצד אותן חברות לבצע ניסויים ובדיקות".

במשרד הבריאות מסרו בתגובה: "על פי הנתונים שיש בידי המשרד נראה כי מספר הגשת הבקשות לוועדות הלסינקי דומה בין השנים 2023 ו-2024".

בתי חולים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}