י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
חורג מהגבול

טיפשים כבדים: פעילות לאכיפת משקל בכבישים

תושב מזרח ירושלים בן 45 נתפס בשבוע שעבר בכביש 1 עם מטען במשאית במשקל חריג. במהלך הבדיקה נמצא כי המשקל בפועל חורג ב- 42.5 אחוז. נהג תושב עראבה הוביל מטען במשקל חריג. במהלך בדיקה נמצא כי המשקל בפועל חורג ב- 38.8 אחוז

טיפשים כבדים: פעילות לאכיפת משקל בכבישים
חריגת משקל של עשרות אחוזים. הורסת את התשתית ומסכנת את כולנו צילום: דוברות המשטרה

טיפשים לא חסר, ואת זה אתם יודעים, אבל השבוע שעבר היה השבוע של הטיפשים במשקל כבד. והכוונה היא לחריגות משקל בהעמסת משאיות. למה המשקל הכבד הזה כל כך משמעותי? הסיבה טמונה בתשתית הכבישים והמשקל שהיא מסוגלת לתמוך בו, אבל חשוב מזה במערכות השונות של המשאית עצמן שמיועדות לעמוד ברמות מאוד מסוימות של עומס.

אם יצרן של משאית אומר שמותר להעמיס עליה עשר טונות, אז העמסה של 13 טונות כבר לא תאפשר לה לתמרן ולעצור כראוי לאורך זמן. ואז כמובן שיש סכנה למי שנוסע בכבישים לצד המשאית. אבל למיודעינו הטיפשים בכבישים זה לא ממש משנה.

כך יעיד תושב מזרח ירושלים בן 45 שנתפס בשבוע שעבר בכביש 1 בדרך מירושלים שעל פי החשד הוביל מטען במשאית במשקל חריג. במהלך הבדיקה נמצא כי משקל בפועל חורג ב- 42.5 אחוז מעל המשקל המותר במשאית ובעגלה חריגת משקל של 49.3 אחוז מעל המשקל המותר אם זה לא ברור, אנחנו נסביר: למשאית יש גם מטען משלה וגם מטען בעגלה.

בשני המקרים, גם של המשאית וגם של העגלה נמצאה חריגה של מעל 40% מהמשקל המותר. ועכשיו תחשבו שכל החריגה הזאת נוסעת בכביש בירידות מירושלים ומה קיבלתם? סכנה אמיתית. הרישיון של הנהג הזה נפסל לתקופה של 30 ימים, המשאית והעגלה הושבתו לתקופה דומה.

אם זה נשמע לכם קיצוני (ואכן זה קיצוני) ואולי נדיר, בגלל שכזו סכנה היא מהו שלא רואים כל יום, חישבו שוב: משטרת ישראל ערכה בשבוע שעבר באשדוד פעילות לאכיפת משקל במשאיות ובמהלך הפעילות נתפס נהג תושב עראבה (48) שעל פי החשד הוביל מטען במשאית במשקל חריג. במהלך הבדיקה נמצא כי משקל בפועל חורג ב- 38.8 אחוז מעל המשקל המותר במשאית ובעגלה חריגת משקל של 36.7 אחוז מעל המשקל המותר. אומנם זה לא שיא כמו של הנהג שנתפס בכביש לירושלים, אבל זה הישג מפוקפק מאוד. הנהג זומן לשיפוט מהיר. רישיונו נפסל לתקופה של 30 ימים, המשאית והעגלה הושבתו לתקופה דומה.

שיהיה לנו שבוע טוב ושקט בכבישים.

 

 

משקל עודף משטרת ישראל נהגי משאיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}