ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
דיווח ערבי

המצרים זועמים, שוקלים להחזיר את השגריר מתל אביב

וגורמים דיפלומטים במצרים, דנים כעת במספר תרחישים להסלמה: באפשרות להחזיר את השגריר ח'אלד עזמי מתל אביב ולפנות למועצת הביטחון כדי שתמליץ לישראל לסגת מציר פילדלפי

המצרים זועמים, שוקלים להחזיר את השגריר מתל אביב
כוחות צה"ל בציר פילדלפי צילום: דובר צה"ל

העיתון אלערבי אלג'דיד, הפרו - קטארי, מדווח על זעם במצרים מתשובה אמריקנית על דרישות קהיר ללחוץ על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לצאת מציר פילדלפי, משום שהדבר נוגד את הסכם השלום שנחתם בין ישראל ומצרים.

בעיתון דווח, שנתניהו הגיב לדרישות האמריקניות לקבוע לוח זמנים מוגדר ליציאה מציר פילדלפי עם הערבויות ההכרחיות לביטחון ישראל ועם ערבות לכך שלא יהיו יותר הברחות של נשק לארגוני הטרור בעזה, שהוא לא זקוק יותר לתפקיד של מצרים בשלב הבא, דבר שעורר את זעמם של המצרים, לאחר שהועברה על ידי האמריקנים, כך דווח בכאן 11.

המקורות ציינו, שגורמי בטחון וגורמים דיפלומטים במצרים, דנים כעת במספר תרחישים להסלמה: באפשרות להחזיר את השגריר ח'אלד עזמי מתל אביב ולפנות למועצת הביטחון כדי שתמליץ לישראל לסגת מציר פילדלפי.

בתוך כך כלי תקשורת בעזה מדווחים כי סגן מנהל ההגנה האזרחית (כוחות ההצלה) בצפון רצועת עזה, אבו אלעבד מורסי, איש חמאס, חוסל יחד עם ארבעה מבני משפחתו בהפגזה של ביתו באזור אלעלמי במחנה הפליטים ג'באליה.

ציר פילדלפי מצרים ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}