י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
התחזקות רוחנית

ביקוש רב למזוזות לאחר עקירת מזוזה ממעון סטודנטים יהודים

משטרת אוניברסיטת הרווארד חוקרת ונדליזם של תלישת מזוזה מפתח דלת במעונות של תלמידים יהודים בימים האחרונים. לאחר עקירת המזוזה, מרכז חב"ד באוניברסיטה פרסם תמונות של סטודנטים קובעים מזוזה עם המסר: "עוד מזוזות וגאווה יהודית בקמפוס הרווארד"

ביקוש רב למזוזות לאחר עקירת מזוזה ממעון סטודנטים יהודים
מקום עקירת המזוזה צילום: חב"ד הרווארד

משטרת אוניברסיטת הרווארד חוקרת העלמות מזוזות מפתח המעונות של תלמידים יהודים שנה ראשונה ב'היכל ת'אייר' בבוקר יום שלישי האחרון.

המזוזה, הודבקה על הפתח עם דבק. דובר המשטרה, סטיבן ג'י קטלאנו, לא ציין אם המזוזה הוסרה בכוח מהפתח או אם היא נפלה מעצמה.

קטלאנו כתב בהצהרה כי המזוזה נמצאה על הרצפה בהיכל ת'אייר "בערך שלוש דלתות מחדר התלמיד והוחזרה לבעלים". "האירוע הזה עדיין בחקירה", כתב קטלאנו. המזוזה הייתה שייכת לתלמידה שרה סילברמן, שטענה שהיא הוסרה בכוונה מהפתח, כך דווח אתר 'קרימזון' המדווח על הנעשה באוניברסיטה.

סילברמן אמרה שהמזוזה נעלמה מפתחה לפני השעה 9 בבוקר, והיא קיבלה אותה חזרה רק על ידי שוטר מספר שעות לאחר מכן.

רב חב"ד בהרווארד הרשי זרחי כתב בהצהרה לאתר "קרימזון" כי "עלינו להכיר באירוע הזה במה שהוא באמת: פשע שנאה".

"לעקור מזוזה זה להעביר מסר של הפחדה ומחיקה", הוסיף הרב זרחי. "זה לא רק עניין של ונדליזם; זו מתקפה על עצם זהותה של הקהילה היהודית בהרווארד".

"לאור התקרית המזעזעת שהתרחשה בהרווארד שם נתלשה מזוזה של סטודנטית יהודייה מחדרה במעונות מתישהו אחרי 2 לפנות בוקר, אנו קוראים לאוניברסיטה ולרשויות החוק לחקור מיד את פשע השנאה הזה". נמסר מחב"ד לאחר התקרית, "יש להעמיד את העבריין לדין".

דובר האוניברסיטה ג'ונתן סוויין אמר כי "כל סטודנט צריך להרגיש רצוי בקהילה שלנו בהרווארד. האוניברסיטה לא תסבול פעולות שמפרות מחויבות זו", הוסיף.

לאחר עקירת המזוזה, מרכז חב"ד באוניברסיטה פרסם סדרת תמונות של סטודנטים קובעים מזוזה עם המסר: "התגובה הטובה ביותר - עוד מזוזות וגאווה יהודית בקמפוס הרווארד".

במקביל לאירוע זה, דניאל אדלסון דיווח בווינט כי חמישה פרופסורים מאוניברסיטת הרווארד נתפסו על ידי שוטרי הקמפוס כשהם מציירים מסרים בגיר בחצר הקמפוס, במחאה על התקנות החדשות שהאוניברסיטה הוציאה לאחר המחאה הפרו-פלסטינית שהתקיימה במקום. בין ההגבלות החדשות: איסור על כתיבת מסרים בגיר והצבת שלטים ללא אישור מראש.

אחרי כשעה המסרים נמחקו על ידי צוות התחזוקה של האוניברסיטה, הפרופסורים תועדו על ידי שוטרי הקמפוס. האוניברסיטה מסרה בתגובה כי "האירוע טופל בהתאם לנהלים הרגילים", וסירבה להתייחס לשאלה האם ננקטו צעדים משמעתיים נגד המעורבים.

אנטישמיות חב"ד אוניברסיטת הרווארד עקירת מזוזות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}