י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
עם סולם חיצוני

איטליה: כבאים חילצו ממגדל פיזה תייר שלקה בהתקף לב

האיש, תושב סרי לנקה בן 45, הורד על אלונקה באמצעות הסולם של רכב הכיבוי. גרם המדרגות המתעגל במגדל התיירותי מהווה אתגר לפעולות חילוץ. באפריל 2018 תייר יפני בן 63 התמוטט בעת ששהה במפלס הרביעי של המגדל

איטליה: כבאים חילצו ממגדל פיזה תייר שלקה בהתקף לב
מגדל פיזה צילום: באדיבות המצלם

כבאים איטלקים הצילו את חייו של תייר מסרי לנקה אשר לקה בלבו בזמן שביקר במגדל פיזה. הצוותים השתמשו בסולם של רכב כיבוי אש, בכדי להוריד את האלונקה מהמפלס השישי של המגדל אל האמבולנס שהמתין למרגלותיו, בעוד מאות תיירים סקרנים מביטים במחזה. 

מכבי האש אמרו כי האיש בן ה-45, סבל מהתקף לב חריף בעת שטיפס במדרגות המגדל התיירותי הנוטה על צדו. מדרגות הספירלה הצרות בתוך המגדל, אינן מאפשרות להתנייד בהן עם אלונקה כשחולה על גביה, כך שהאופציה לחלץ את האיש היתה סולם חיצוני, ומכבי האש המקומיים סיפקו זאת באדיבות.

מגדל הפעמונים המפורסם בחבל טוסקנה שבאיטליה, מושך אליו המוני תיירים מרחבי העולם בשל נטייתו המוזרה על צדו. המגדל נחנך ב-1372 לאחר שלקח 177 שנים לבנותו, אבל כבר במהלך בנייתו זוהתה נטייה קלה של המבנה, מה שהביא להאטה בהליכי הבנייה בשל תכניות שונות שנועדו לבלום את הנטייה.

באדיבות המצלםמגדל פיזהצילום: באדיבות המצלם

בינואר 1990 נסגר המגדל לציבור והחלו בו פעולות שיקום, שצמצמו את השיפוע שלו בעשרה אחוזים. לפני השיקום השיפוע נאמד ב-5.5 מעלות, בערך 4.1 מטר, ואילו כיום השיפוע הוא בסביבות 3.97 מעלות שהן כ-3.9 מטר. אלא שדווקא הפגם ההנדסי שלו, הפך אותו לפלא עולמי הממגנט אליו המוני תיירים מכל קצוות תבל.

באפריל 2018 תייר יפני בן 63 התמוטט בעת ששהה במפלס הרביעי של המגדל. צוותי הצלה שהוזעקו למקום ניסו לבצע בו החייאה, אך היא לא צלחה ומותו נקבע במקום. בעקבות כך נסגר המגדל למשך מספר שעות.

איטליה מגדל פיזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}