ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"אובססיבי"

דיווח: הנשיא ביידן הכפיל את עיסוקו במלחמה מאז פרש מהמירוץ

דיווח ברשת CNN האמריקני: הנשיא ג'ו ביידן הכפיל את התמקדותו במדיניות חוץ, ובפרט בסכסוך בעזה, לאחר החלטתו לפרוש מהמירוץ לנשיאות

דיווח: הנשיא ביידן הכפיל את עיסוקו במלחמה מאז פרש מהמירוץ
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: דוברות הבית הלבן

בשבועות האחרונים ולאחר פרישתו מהמירוץ לנשיאות ארה"ב, הנשיא ג'ו ביידן הכפיל את התמקדותו במדיניות החוץ ובפרט במלחמה של ישראל נגד החמאס. 

גורמים רשמיים בממשל האמריקני אמרו ל-CNN כי בשל פרישתו מהמירוץ לנשיאות, לביידן יותר זמן לשוחח עם הגורמים האזוריים הרלוונטים - ובשל כך להשפיע יותר על הנעשה במזרח התיכון. 

אחד הגורמים הדמוקרטים הקרובים לבית הלבן תיאר את הנשיא ביידן כ"אובססיבי לנושא לאחרונה". בין היתר, ביידן שוחח עם מנהיגי מצרים וקטאר בשבועות האחרונים בניסיון להביא לפריצת דרך במגעים לעסקה

בשבוע שעבר נשיא ארה"ב ביידן וסגנית הנשיא האריס נפגשו בחדר המצב בבית הלבן עם צוות המשא ומתן, ברקע רצח ששת החטופים שבתוכם היה האזרח האמריקני הרש גולדברג-פולין. 

הבית הלבן מסר כי "היום, הנשיא ביידן וסגנית הנשיא האריס נפגשו בחדר המצב של הבית הלבן עם צוות המשא ומתן על עסקת בני הערובה בארה"ב בעקבות רצח האמריקני הרש גולדברג-פולין וחמישה בני ערובה נוספים על ידי חמאס". 

עוד נמסר: "הנשיא ביידן הביע את התסכול והזעם שלו על הרצח, ואישר מחדש את החשיבות של לחייב את מנהיגי חמאס לשאת באחריות".

במקביל, לפי דיווחים שונים מנהלי המשא ומתן חוששים שלא לישראל ולא לחמאס יש מוטיבציה אמיתית להגיע להסכם. גורמים בבית הלבן אומרים שהפסקת אש היא המפתח לא רק לטיפול במצב ההומניטרי בעזה ולשחרור החטופים הנותרים, אלא גם להימנעות ממלחמה אזורית רחבה יותר.

כמה מיועציו של הנשיא ביידן רוצים שיפעיל לחץ נוסף על נתניהו. לפי דיווחים היה ויכוח בתוך הבית הלבן אם להכריז בפומבי כי נתניהו מהווה מכשול מרכזי להסכם, אבל זה פחות סביר לאחר שחמאס הוציא להורג את ששת בני הערובה. 

"ברוב הימים, די ברור שהאמריקאים עובדים הרבה יותר קשה ממה שממשלת ישראל עובדת על זה", אמר הסנאטור כריס מרפי, חבר בכיר בוועדת החוץ של הסנאט. "אני חושב שהפסקת אש לא הייתה תוצאה סבירה במיוחד בגלל החישובים הפוליטיים שעושים גם נתניהו וגם חמאס. אני נותן הרבה קרדיט לצוות ביידן על התמדה וניסיון להתחיל מחדש ולהמריץ מחדש את השיחות הללו, גם כשנדמה ששני הצדדים מטילים מכשולים משמעותיים".

הנשיא ביידן מלחמת חרבות ברזל חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}