י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
בתום דיון

החשודה בהשלכת חול על השר בן גביר תשוחרר למעצר בית

בית משפט השלום בתל אביב הורה לשחרר למעצר בית של יומיים את נועה גולדנברג, שחשודה בזריקת חול לעברו של השר בן גביר ביום שישי. אם החשודה: "הצדק ניצח, לא הייתה הצדקה למעצר הזה"

החשודה בהשלכת חול על השר בן גביר תשוחרר למעצר בית
בן גביר עם משפחתו בחוף הים צילום: באדיבות המצלם

בית משפט השלום בתל אביב הורה לשחרר למעצר בית של יומיים את נועה גולדנברג, שחשודה בזירקת חול לעבר השר איתמר בן גביר ביום שישי. השופט מריו קליין קבע כי החשודה תפקיד ערבויות וייאסר עליה ליצור קשר עם השר בן גביר ל-30 יום. 

אמה של נועה, שרון, אמרה לאחר ההחלטה של בית המשפט: "אני שמחה שהשופט הקשיב לעמדת עו"ד ניר אלפסה שעשה עבודה מצוינת. נועהל'ה שלנו, הבת שלי חוזרת הביתה. הצדק ניצח, לא הייתה הצדקה למעצר הזה. מודה לאנשים מכל קצוות הארץ שהתקשרו. חברי כנסת. שרים לא. כל מי שעזר - המון אנשים סייעו לנו, וזה בזכות התמיכה של כולם כאן. שהדמוקרטיה תנצח. הבנתי שעבר עליה לילה בסדר. הצבע חזר לה ללחיים ואני מחכה לרגע לחבק אותה".

לאחר הדיון אמר סבה של נועה, אבנר: "אני שמח שטחנות הצדק הוכיחו את עצמן הפעם. אמנם טחנו לאט, אבל הצדק יצא לאור. כל התהליך הזה היה מיותר לגמרי. סתם סבל לנערה הצעירה הזאת שבקושי הבינה למה היא נמצאת פה. אני מקווה שהמערכת תלמד מזה - שלא כל אחד הוא פושע ועבריין".

עו"ד ניר אלפסה, שייצג את גולדנברג, אמר לאחר הדיון: "אנחנו חוששים שהרוח שמנשבת מלמעלה משפיעה על קבלת החלטות של היחידות החוקרות וגם תיקים שלא צריכים להגיע לבית משפט בתנאים של מעצר, גורמים למפגינים להיעצר. הדיון היום הסתיים לטובה. בית המשפט קבע שעילות השיבוש והמסוכנות לא מתקיימות בנועה". 

נזכיר כי לאחר מעצר החשודה ביום שישי, במשך שעות לא היה ברור היכן הוחזקה, אולם בהמשך התברר כי היא הועברה לכלא נווה תרצה. בריאיון ל"חדשות 12" סיפרה אמה שרון על הפחדים שבתה חוותה. "היא שבורה, מרוסקת ובוכה. היא אמרה לי - אימא, אני מפחדת שיעשו לי שם משהו".

סגן-ניצב עדי ברקוביץ', קצין אגף חקירות ומודיעין במרחב ירקון, התייחס בריאיון ל"חדשות 12" למעצר: "השר לביטחון לאומי שהה עם ילדיו הקטנים בחוף בתל אביב. זה הלם בו, זה פגע בו". 

עוד הוסיף: "בהתחלה זה נראה באמת כחופן חול שפוזר לכל עבר, אך כשאתה מרים, ועשיתי את זה בעברי, גם בעת ששיחקתי עם ילדיי בים, כשאתה מרים חופן בוץ ומאגד אותו לכדי כדור, הוא נשאר קשיח וברגע שאתה מעיף אותו הוא פוגע באותו אדם ויכול לגרום לו אף לחבלה. מדובר בדבר שהוא כואב, הוא לא דבר שהוא נעים לאף אחד מאיתנו, ובטח ובטח במקרה הזה".

איתמר בן גביר חול בית משפט השלום מעצר בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}