י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
לקראת ראש השנה

שינויים בטיסות לאומן לאחר שמולדובה שינתה החלטות

נציגי הממשל במולדובה הודיעו כי טיסות רבות עם ישראלים שתוכננו לקראת ראש השנה בוטלו, מכיוון שאין למדינה אפשרות להתמודד עם הדרוש לכך מסיבות ביטחוניות. כרגע מדובר רק על טיסות הצ'רטר שתוכננו לנחות בקישינב וכרגע נראה שהנחיתה שלהם לא תאושר

שינויים בטיסות לאומן לאחר שמולדובה שינתה החלטות
אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מזה כמה חודשים שנציגי איחוד ברסלב באומן בראשות הרב נתן בן נון נמצאים במגעים ודיונים אינטנסיביים מול ממשלת מולדובה כדי לאפשר את הנחיתה של החלק המשמעותי ביותר של הטיסות לקיבוץ ראש השנה באומן דרך המדינה. המגעים מול הממשל בקישינב התקיימו בשיתוף פעולה ובהשתתפות רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן שהשקיע מזמנו כדי להקל על חסידי ברסלב.

במהלך הפגישות ממשלת מולדובה הגישה לנציגי איחוד ברסלב רשימת דרישות מופרזת כשהם מבטיחים שבתמורה למילוי דרישותיהם הם יאפשרו את מעבר רבבות חסידי ברסלב דרך שדה התעופה הבינלאומי בקישינב.

למרבה הצער ברגע האחרון נציגי הממשל במולדובה הפתיעו וגילו שכל המשא ומתן לא רלוונטי מכיוון שאין למדינה אפשרות לאפשר את הרכבת האווירית ולהתמודד עם הדרוש לכך מסיבות ביטחוניות.

הרב נתן בן נון יו"ר איחוד ברסלב באומן אמר: "כרגע אנחנו עובדים מול סוכני הנסיעות כדי לוודא שיש להם את כל מה שהם צריכים כדי להעביר את הטיסות שלהם ליעדים חילופיים, ואנחנו כאן כדי לעזור לסוכני הנסיעות ולכלל חסידי ברסלב בכל הדרוש כדי להתמודד במצב החדש שנוצר".

חשוב לשים לב שכרגע מדובר רק על טיסות הצ'רטר שתוכננו לנחות בקישינב וכרגע נראה שהנחיתה שלהן לא תאושר, למרבית הטיסות כבר הושגו אישורי נחיתה בשדות תעופה חילופיים במזרח אירופה. בכל הנוגע לטיסות סדירות שהיעד שלהן הוא קישינב אין שום שינוי והן ינחתו במולדובה כמתוכנן. 

כמו כן מעברי הגבול הקרקעיים של מולדובה פתוחים למעבר ולכן הפיתרון המסתמן כרגע הוא להעביר את רוב הטיסות לנחיתה ביאשי שברומניה שנמצאת ממש על גבול מולדובה והעסקנים במגעים אינטנסיביים מול ממשלות רומניה ומולדובה לעיבוי הצוותים של בקרי הגבול כדי להקל על המעבר בזמני העומס.

רומניה איחוד ברסלב באומן קישינב מולדובה אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}