י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
11 חודשים למלחמה

אלפים רבים בהפגנה בתל אביב, מדורות הוצתו: "די להפקיר אותם שם"

הפגנת ענק נערכה הערב בתל אביב במלאת 11 חודשים לטבח ה-7 באוקטובר- בקריאה לעסקת חטופים. במהלך ההפגנה ירדו מוחים לכביש והדליקו מדורות | אלפים רבים מפגינים בירושלים ובמוקדים נוספים ברחבי הארץ

אלפים רבים בהפגנה בתל אביב, מדורות הוצתו:  "די להפקיר אותם שם"
מחאה בתל אביב לשחרור חטופים צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הערב, 11 חודשים בדיוק לשבעה באוקטובר, הגיעו אלפים רבים למחאת ענק שנערכה מול שער בגין בתל אביב. במטה משפחות החטופים טענו כי להפגנה זו, שהייתה בסימן "תעצרו את העולם - די להפקיר אותם שם" - הגיעו כחצי מיליון אנשים.

בתום ההפגנה ירדו המוחים אל הכביש, וחלקם הבעירו עליו מדורות. במקביל, מוחים ירדו לנתיבי איילון - וחסמו את הכביש. אלפים נוספים הפגינו גם בחיפה, רחובות, ירושלים ומוקדים נוספים ברחבי הארץ.

מהמשטרה נמסר כי "בסיום ההפגנה רוב המפגינים התפזרו בשקט, מנגד קומץ קטן של מפגינים החלו להפר את הסדר, להדליק מדורות ולהתעמת עם השוטרים. למרות האישור שניתן ומתחם מוסדר שנקבע לטובת המחאה, המפגינים הדליקו מדורות על הכביש בשדרות בגין וחסמו כביש 20 לכוון דרום תוך הפרה בוטה של החוק ואי ציות להוראות השוטרים". 

אנדריי קוזלוב, ששוחרר ב"מבצע ארנון" אמר בהפגנה: "אני אולי נראה רגוע, אבל אני לא. אני נראה כאילו הכל בשליטה, אבל לא. אף אחד מאיתנו אינו, אף אחד כאן לעולם לא יהיה אם לא נחזיר את כל החטופים מהמנהרות של עזה. התמזל מזלי, אני מבורך - אני כאן. הרש, עדן, כרמל, אורי, אלמוג ואלכס אינם".

לצד זאת סיפר על התקופה שהעביר לצידו של אלכס לובנוב, שגופתו אותרה והושבה בשבוע שעבר: "אלכס היה שם, בגיהינום, במשך חודשיים. בעלה של מיכל, אביהם של תום וקאי, הבן שמעולם לא הזדמן לו לפגוש. הוא לימד אותי מילים בעברית, הוא סיפר לי את סיפור חייו, שיתפנו בפחדים ובתקוות שלנו. משאלותיי התגשמו, עבורו הפחדים שלו התממשו. לקחו אותו ואמרו לנו שהוא ילך הביתה. הוא היה צריך להיות כאן, איתנו. אנחנו לא יכולים לאפשר לאסון הזה להמשיך להתרחש, אנחנו צריכים לדרוש מהמנהיגים שלנו לעשות כל מה שצריך ולעשות את הדבר הנכון. אנחנו צריכים להחזיר אותם הביתה לשיקום או קבורה, עבורם, עבור המשפחות ועבור ישראל".

שי דיקמן, בת דודתה של כרמל גת הי"ד, נאמה בעצרת: ״חיכיתי לה כמו שלא חיכיתי לשום דבר אחר בחיי. כל מה שעשיתי נמדד מול הידיעה שבכל רגע ההדק יכול להיסחט וחייבים להחזיר אותה בזמן. היינו כל כך קרובים. בעסקה של נובמבר כל יום חזרו אנשים בחיים, כבר יכולתי לראות אותך נכנסת בדלת. לדמיין אותך יושבת ליד אורקי ומספרת במילים שלך, מה כתבת שם ביומן עם עלמה ואחיה, איך חילקת את הפיתה ברגעים שהרעב כרסם, על מה חשבת כדי להחזיק את התקווה". 

עינב מוזס, כלתו של גדי מוזס: ״גדי שלנו, כבר 337 ימים! במדינת ישראל בה נולדת וחינכת אותנו לשרת ולאהוב, לא הייתי צריכה לעמוד כאן היום כדי לזעוק את זעקתך שלא נשמעת ממעמקי השבי. אזרחי ישראל לא היו צריכים לצאת בהמוניהם לרחובות כדי להיאבק על המובן מאליו: הזכות לחיות. הטירפודים שלך, מר הפקרה, הורגים את החטופים! בשבוע האחרון קיבלנו עוד הוכחה כואבת לכך. רה"מ יש לך אחריות על מותם של 27 האזרחים שנחטפו בחיים ונרצחו בשבי! 27! שרי הממשלה, צאו ותכריזו "אם אין עיסקה אין ממשלה"! איך אתם ישנים בלילה בידיעה שהכסא חשוב לכם יותר מהצלת חיי אדם?". 

יפעת קלדרון, גיסתו של עופר קלדרון: ״רשימת החטופים החיים הולכת ומתקצרת בחודשים שעוברים וככל שהיא מתקצרת כך הולך ומתארך צינור החמצן של קואליציית המוות. למר הפקרה, ביבי נתניהו, יש משימה אחת ויחידה, להמשיך להחזיק בחיים את ממשלת המחדל והדם וכל האמצעים כשרים. הוא משתמש בטרור פסיכולוגי כנגדנו, המשפחות וכנגד העם כולו כשהוא טוען שאנחנו המפגינים, מעלים את המחיר ומחזקים את החמאס והוא עושה עלינו טרור פסיכולוגי כשהוא מקבע משוואה בה השבת יקירנו שווה לאובדן הביטחון של כל תושבי המדינה".

עסקת חטופים הפגנה כיכר החטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}