י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
חשש במערב

איראן העבירה לרוסיה מאות טילים בליסטיים

דיווח בארה"ב כי איראן העבירה למוסקבה טילים בליסטיים לטווח קצר, באיראן הכחישו את הדיווח. "הטילים הועברו", אמר גורם אמריקני לעיתון. גורמים במערב ציינו כי איראן צפויה להמשיך להזרים כלי נשק לרוסיה

איראן העבירה לרוסיה מאות טילים בליסטיים
טילים באיראן, אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח אמש כי איראן העבירה לרוסיה טילים בליסטיים לטווח קצר. גורמים אירופיים אמרו לעיתון כי זה צעד שמהדק עוד יותר את הברית בין טהראן למוסקבה ומעלה גם חשש מהתמורה שתקבל איראן. משלחת איראן לאו"ם הכחישה את הדיווח. "לא נשלח נשק לאף אחד מהצדדים בסכסוך, אנחנו קוראים לאחרים לפעול באותה צורה ולתמוך במשא ומתן לשלום", אמרו.

גורמי מודיעין באירופה אמרו בחודש שעבר כי עשרות אנשי צבא רוסים שוהים באיראן ומתאמנים בתפעול מערכת הטילים. גורמי המודיעין ציינו כי החוזה בין רוסיה לאיראן נחתם כבר בדצמבר האחרון, וכי סוכם בו על העברת טילי "פאתח 360" ומערכת טילים בליסטיים נוספת שנבנתה באיראן בשם "אבאביל".

לפי "וול סטריט ג'ורנל", משלוח הטילים יצא לפועל. "הטילים הועברו", אמר גורם אמריקני לעיתון. גורמים במערב ציינו כי איראן צפויה להמשיך להזרים כלי נשק לרוסיה. היא כבר מספקת לה כטב"מים מתאבדים רבים שמשמשים את רוסיה גם בימים אלו, במתקפות החוזרות ונשנות על תשתיות האנרגיה של אוקראינה כנקמה על הפלישה האוקראינית למחוז הרוסי קורסק.

לפי העיתון, חברת התעופה הלאומית של איראן, "איראן אייר" לא תוכל לטוס לנמלי אירופה בגלל סנקציות שאירופה תטיל על איראן. האירופים צפויים גם להטיל סנקציות על אנשי עסקים איראנים וגורמים שמעורבים במשלוחי הטילים, כולל חברות תעבורה.

 

טילים איראן מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}