י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
לא יקבל אבטחה

שר החוץ האירופי הודיע שהוא רוצה לבקר בארץ, ישראל הבהירה: "תגיע כתייר"

שר החוץ האירופי מנסה להעביר החלטה נגד ישראל במוסדות האיחוד. בזכות ידידותיה של ישראל הונגריה, צ'כיה, אוסטריה וגרמניה אין לו יכולת לעשות זאת. הוא הודיע שהוא רוצה לבקר בישראל ונמסר לו שהוא יכול לבוא, אבל כתייר

שר החוץ האירופי הודיע שהוא רוצה לבקר בארץ, ישראל הבהירה: "תגיע כתייר"
ג'וזף בורל בעוטף עזה צילום: האיחוד האירופי

ז'וזפ בורל שר החוץ של האיחוד האירופי, שידוע בעוינות שלו לישראל, הודיע באיגרת רשמית למשרד החוץ כי בכוונתו להגיע לביקור רשמי בישראל באמצע חודש בספטמבר, קצת יותר מחודש לפני שיסיים את תפקידו. המדינה הודיעה לבורל באופן רשמי שאינו יכול להגיע לארץ בתאריך הזה. הדרך הדיפלומטית לומר לבורל שהוא אינו רצוי בישראל.

בורל מקדם סנקציות נגד מתנחלים, מקדם סנקציות אישיות נגד השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' וקורא לבחון הטלת סנקציות נוספות על ישראל. איתמר אייכנר דיווח בווינט, כי בורל ידע שהוא אינו רצוי בישראל, והודיע שהוא מגיע לביקור ואף נקב בתאריכים, מבלי לתאם את הביקור או לבקש אישור. בישראל השיבו שהתאריכים אינם נוחים וקראו לו לתאם ביקור אחרי החגים. מאחר שבורל מסיים את כהונתו בסוף אוקטובר, אחרי החגים, בורל לא יוכל לבקר בישראל כשר החוץ של האיחוד.

שר החוץ של האיחוד האירופי יוכל להגיע לישראל באמצע החודש כתייר, מכיוון שביקור דיפלומטי צריך להיות בתיאום מכיוון שיש פרוטוקול דיפלומטי וכללים קפדניים. אם בורל יגיע החודש לישראל לא תהיה לו אבטחה והוא יגיע כתייר. הוא לא יוכל להיפגש עם ראש הממשלה, שר החוץ ובכירים נוספים. גורמים בישראל אמרו לווינט, שאם בורל יבחר בכל זאת להגיע המדינה לא תמנע את כניסתו אך האחריות תהיה עליו.

בורל הספרדי שמדינתו מקדמת החלטות אנטי ישראליות מגנה את ישראל ומנסה להעביר החלטה נגדה במוסדות האיחוד. אך ההחלטות באיחוד בנושאי מדיניות חוץ מחייבות הסכמה פה אחד, ובזכות ידידותיה של ישראל - הונגריה, צ'כיה, אוסטריה וגרמניה – אין שום יכולת להגיע לקונצנזוס כזה.

בישראל מעודדים מכך שפעמים רבות נאלץ בורל האנטישמי לפרסם הודעות בשמו ולא בשם האיחוד האירופי, שלא קיבל את עמדותיו. 

לפני כמה חודשים 100 ראשי קהילות יהודיות באירופה תקפו את בורל בחריפות בכנס חירום של איגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA). הם טענו כי ההטייה האנטי ישראלית הברורה והחוזרת של בורל תרמה משמעותית לגל האנטישמיות הנוכחי ולהשמצה של ישראל בקרב הציבור האירופי.

 

ג'וזף בורל אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}