י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
רצה לטבוח ביהודים

מחבל דאעש תכנן מתקפת טרור במרכז חב"ד העולמי 770 ב-7 לאוקטובר

אזרח פקיסטני המתגורר בקנדה נעצר והואשם בניסיון לספק תמיכה לארגון הטרור דאעש. משרד המשפטים האמריקאי: "המחבל היה נחוש בדעתו להרוג יהודים בארה"ב, כמעט שנה לאחר המתקפה הנוראה של חמאס על ישראל"

מחבל דאעש תכנן מתקפת טרור במרכז חב"ד העולמי 770 ב-7 לאוקטובר
מרכז 770 חב"ד צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

אזרח פקיסטני המתגורר בקנדה, מוחמד שחזב חאן, בן 20, נעצר ב-4 בספטמבר בקנדה לאחר שהתקבלה התראה עליו ממשטרת ניו יורק. חאן הואשם בניסיון לספק תמיכה ומשאבים למדינה האסלאמית (דאעש) בעיראק.

"על פי החשד, הנאשם תכנן מתקפת טרור בעיר ניו יורק בסביבות ה-7 באוקטובר השנה במטרה מוצהרת לטבוח, בשם דאעש, כמה שיותר יהודים", אמר התובע הכללי מריק גרלנד. "בזכות ה-FBI, והפעולה המהירה של שותפינו לאכיפת החוק הקנדיים, הנאשם נלקח למעצר. כפי שאמרתי לשר לביטחון הציבור של קנדה, אנו אסירי תודה רבה לשותפינו הקנדיים על פעולות אכיפת החוק הקריטיות שלהם בעניין זה. קהילות יהודיות - כמו כל הקהילות במדינה הזו לא צריכות לחשוש שהן יהיו מטרות למתקפת טרור. משרד המשפטים ימשיך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם השותפים המקומיים והבינלאומיים שלנו כדי להתמודד באגרסיביות עם האיום הנשקף מדאעש וארגוני טרור אחרים ותומכיהם".

"הנאשם היה נחוש בדעתו להרוג יהודים כאן בארה"ב, כמעט שנה לאחר המתקפה הנוראה של חמאס על ישראל. החקירה הזו הובלה על ידי ה-FBI, ואני גאה בעבודה הנהדרת של צוות ה-FBI והשותפים שלנו לשבש את התוכנית של חאן". אמר ראש ה-FBI כריסטופר ריי. "ה-FBI ימשיך לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם השותפים שלנו כדי לחקור ולהעמידד לדין מי שמבקשים לבצע אלימות בשם דאעש או ארגוני טרור אחרים. המלחמה בטרור נותרה בראש סדר העדיפויות של ה-FBI".

חאן, שהתגורר בקנדה, ניסה לנסוע מקנדה לעיר ניו יורק, שם התכוון להשתמש בנשק אוטומטי וחצי אוטומטי כדי לבצע ירי המוני במרכז 770 מרכז חב"ד העולמי בברוקלין ניו יורק. חאן החל לפעול ברשתות החברתיות עם תומכי דאעש אחרים באפליקציית הודעות מוצפנת לגבי תמיכתו בדאעש בנובמבר 2023, כאשר בין היתר, חאן הפיץ סרטוני תעמולה של דאעש. לאחר מכן, חאן החל לדבר עם שני סוכנים סמויים.

חאן גם סיפק פרטים כיצד יחצה את הגבול מקנדה לארצות הברית כדי לבצע את הפיגועים. במהלך השיחות הללו עם הסוכנים הסמויים חאן הדגיש כי "ה-7 באוקטובר וה-11 באוקטובר הם הימים הטובים ביותר להתמקד ביהודים", כי "ב-7 באוקטובר בטח יהיו כמה הפגנות ו-11 באוקטובר זה יום כיפור".

חאן התגאה בכך ש"ניו יורק היא מושלמת לתקוף יהודים" מכיוון שיש בה את "האוכלוסייה היהודית הגדולה ביותר באמריקה". חאן הכריז ש"אנחנו הולכים לניו יורק כדי לשחוט אותם", ושלח תמונה של האזור הספציפי שבו הוא תכנן לבצע את הפיגוע.

חאן המשיך להאיץ בסוכנים הסמויים שהזדהו כתומכי דאעש לרכוש רובים ותחמושת וציוד נוסף, כולל "כמה סכינים טובות כדי שנוכל לשסף את גרונם". חאן חזר שוב ושוב על רצונו לבצע את הפיגוע בתמיכת דאעש, חאן ציין כי "אם נצליח עם התוכנית שלנו זו תהיה המתקפה הגדולה ביותר על אדמת ארה"ב מאז ה-11 בספטמבר".

 ב-4 בספטמבר ניסה חאן להגיע לגבול ארה"ב-קנדה. לשם כך, חאן השתמש בשלוש מכוניות נפרדות כדי לנסוע ברחבי קנדה לכיוון ארצות הברית, הוא נעצר באורמסטאון, קנדה, כ-18 קילומטרים מהגבול בין ארה"ב לקנדה.

דאעש מלחמת חרבות ברזל ניו יורק ברוקלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}