י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
הספרדית הראשונה בעיר

בראשות גדולי ישראל: נחנכה קרית ישיבת 'אבני נזר' בביתר

למעמד חנוכת קרית ישיבת 'אבני נזר' בביתר: הגיעו גדולי ישראל חברי מועצות גדולי וחכמי התורה. מרנן ורבנן גדולי ישראל, הגר"ד לנדו, הגרמ"צ ברגמן, הגרמ"ה הירש והגר"ד כהן מסרו דברי ברכה נרגשים לבני הישיבה ובראשם לראש הישיבה הגאון רבי זמיר כהן.  צפו בתיעוד המסכם

בראשות גדולי ישראל: נחנכה קרית ישיבת 'אבני נזר' בביתר
ראש הישיבה הגר"ז כהן במשאו במעמד צילום: שוקי לרר

מעמד היסטורי: ביום שלישי בערב ביום הראשון של זמן אלול נערך מעמד חנוכת קרית הישיבה הגדולה "אבני נזר" בביתר עילית שבראשה עומד הגאון רבי זמיר כהן שעברה משכונת רמת שלמה בירושלים לביתר.

מדובר בישיבה הגדולה הספרדית הראשונה בביתר שבה יש ישיבות רבות לציבור החסידי והליטאי. למעמד ההיסטורי שמסמן נקודה דרמטית בהתפתחותה ובהתרחבותה של הישיבה, הגיעו מרנן ורבנן גדולי ישראל שביקשו לחזק את ישיבת "אבני נזר" שמיצבה את עצמה בתוך שנים ספורות בין הישיבות שבראש החוד של עולם הישיבות הספרדי בארץ ישראל.

חנוכת ישיבת אבני נזר בביתר צילום: ישראל כהן

המבנה החדש שמשתרע על שש קומות ברחוב בנימין הצדיק בביתר עילית כולל את בית המדרש, חדרי השיעורים, חדרי האוכל וחדרי הפנימייה והכל בפאר והדר וברחבות הדעת. המעמד נערך בבית המדרש הזמני כאשר בית המדרש המרכזי ייבנה במהלך השנה הקרובה.

למעמד הגיעו מרנן ורבנן גדולי ישראל שביקשו לכבד את בני הישיבה ואת ראש הישיבה הגאון רבי זמיר כהן וחלקו לו דברי שבח מופלגים על הקמת הישיבה לבני עליה מובהקים והעמדתה בשורה הראשונה של עולם הישיבות בא"י ועל פעולותיו להרבצת תורה ולהרחבת גבולות הקדושה.

למעמד הגיעו מרנן ורבנן הראשון לציון הגר"י יוסף, ראש הישיבה הגר"ש שטיינמן שנשא את משאו במעמד וחיזק את בני הישיבה, וכן ראשי הישיבות חברי מועצת חכמי התורה ראש ישיבת מאור התורה הגר"א סאלים, ראש ישיבת פורת יוסף הגר"ש בצלאל וכן ראש ישיבת מיר הגר"י אזרחי, הגר"מ תופיק אביעזרי ראש ישיבת באר יצחק, הגר"ש ביתאן ראש ישיבת דעת חיים והגר"ז כהן ראב"ד ת"א. כמו כן הגיעו למעמד רבני העיר, הגר"י תופיק אביעזרי, הגר"ח וייס, הגר"י ברזובסקי והאדמו"ר מנדבורנה ביתר.

דברי ברכה מיוחדים לרגל חנוכת קרית הישיבה נמסרו ע"י מרנן ורבנן גדולי ישראל ראשי הישיבה הגר"ד לנדו, רבינו הגרמ"צ ברגמן,  מנהיג עולם הישיבות הגרמ"ה הירש וראש ישיבת חברון הגר"ד כהן. 

ראש הישיבה הגר"ז כהן שיבח בדבריו את הגר"א חמוי מראשי הישיבה, שפועל במסירות למען הישיבה ומקדם את הבחורים במעלות התורה, כמו גם את המשגיח הגה"צ רבי רחמים זיאת שמתמסר בכל לבו  לאלף את הבחורים בינה ודעת בדרכי עבודת ה'.

את המעמד הנעימו מוטי וייס ונפתלי קמפה, כאשר בסיום המעמד נערץ קומזיץ מיוחד עם נפתלי קמפה שבו הוא שר יחד עם בני הישיבה שירי אהבת תורה ושירי התעוררות לחודש הרחמים והסליחות.

צפו בגלריה

אבני נזר הרב זמיר כהן ביתר עילית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}