י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
האסטרטגיה של חמאס

החטופה שחזרה את הסרטונים מהשבי: "לא אמרת שביבי צריך להחזיר אותך"

לאחר שאביבה סיגל נחטפה מקיבוץ כפר עזה והוחזקה בשבי ברצועה, המחבלים צילמו אותה ל'סרטוני חטופים' ונתנו לה הוראות מדויקות לגבי מה לומר. צוות ההפקה של החוטפים כלל צלם ואדם דובר עברית, מיהרו להזכיר לה את הטקסט

החטופה שחזרה את הסרטונים מהשבי: "לא אמרת שביבי צריך להחזיר אותך"
חילוץ חטופים צילום: דובר צה"ל

אביבה סיגל, שנחטפה מקיבוץ כפר עזה והייתה 51 ימים בשבי חמאס בעזה, הוחזקה ב-13 מקומות שונים, כולל במנהרות שבהן התקשתה לנשום. במהלך השבי, נדרשה להצטלם לסרטונים עבור חמאס, כשהשובים שלה מכתיבים לה מה לומר.

בריאיון ל'וול סטריט ג'ורנל', מספרת סיגל כי לאחר שעות ארוכות ללא אוכל ומים, ובזמן שהשובים שלה לועגים לה, התקשתה לזכור את השורות שהוכתבו לה. היא סיפרה שהצלם שצילם את הסרטון ועזתי נוסף שדיבר עברית, היו מזכירים לה מה עליה לומר: "לא אמרת שאת בת 62", "לא אמרת שאת מכפר עזה", "לא אמרת שביבי צריך להחזיר אותך."

"תמיד שכחתי משהו," אמרה סיגל, שנאלצה לדבר מול מצלמה בשלוש הזדמנויות וצולמה אוכלת לפחות פעמיים. "אז הייתי צריכה לומר את זה שוב ושוב ושוב."

המאמץ שהקדישו חמאס וארגונים אחרים ברצועת עזה לצלם את כ-250 האנשים שנחטפו ב-7 באוקטובר מדרום ישראל – אפילו על רקע קרבות עזים ברצועה – מדגיש את מרכזיות החטיפות באסטרטגיה של ארגון הטרור להפעיל לחץ על ישראל ולשרוד במלחמה.

הארגון הורה למחבלים המחזיקים את החטופים לצלם תמונות וסרטונים באופן קבוע. חומר הגלם נשמר בארכיון גדול ובהמשך שותף לצוותים מחוץ לעזה. הפקודות הן להפעיל לחץ על ממשלת ישראל ולתקוף את נתניהו.

פעם אחת, מחבל ניסה להפוך את סיגל ליותר ייצוגית בכך שנתן לה מברשת לסדר את שיערה, שבשלב זה היה מלא בקשרים. כשסירבה, המחבל ניסה לגרום לה לשים את שערה בקליפס, אך היא נשארה איתנה ולא הסכימה.

סיגל נחטפה יחד עם בעלה, קית', בן 65, איתו הוחזקה בעזה עד לשחרורה. שניהם אזרחי ארצות הברית. הוא עדיין מוחזק בשבי. קטאר ומצרים ניסו למנוע מחמאס לפרסם סרטונים של ילדים שנחטפו, כנראה כדי למנוע מהארגון להיראות רע בעולם.

סיגל אמרה ששוביה היו מצלמים לפעמים סרטונים שלה במהלך האוכל. "הם היו מכינים אוכל ומניחים אותו על השולחן," אמרה. "היינו צריכים לשבת לידם ולחייך ולהגיד שהכל בסדר, רק בשביל התמונה."

מלחמת חרבות ברזל חמאס אביבה סיגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}