י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
לא להפסקת אש

דיווח: המסר המפתיע שהעבירה ישראל לממשלת לבנון

שר החוץ הלבנוני בראיון לערוץ אל ג'זירה: ישראל הבהירה לנו שהיא לא מעוניינת בהפסקת אש גם אם תושג הפסקת אש בעזה

דיווח: המסר המפתיע שהעבירה ישראל לממשלת לבנון
תקיפה בלבנון צילום: רשתות ערביות

שר החוץ של לבנון, עבדאללה בו-חביב, אמר בריאיון לרשת אל-ג'זירה באנגלית, כי "ישראל העבירה לנו מסר באמצעות מתווכים שלפיו היא איננה מעוניינת בהפסקת אש בלבנון - גם אחרי הפסקת אש ברצועת עזה".

במקביל, משלחת לבנון לאו"ם שלחה מכתב לנשיא מועצת הביטחון ולמזכ"ל האו"ם בנוגע ליישום החלטה 1701 של מועצת הביטחון משנת 2006. 

במכתב, שנשלח בהוראת שר החוץ ובתיאום עם ראש הממשלה נג'יב מיקאתי, הדגיש בו-חביב כי הפתרון הקבוע טמון ביישום מלא ומקיף של החלטה 1701 על כל סעיפיה, ולא באופן סלקטיבי כפי שלטענתו מנסה הצד השני (ישראל) לעשות.

במכתבה, לבנון מציגה שורת דרישות מישראל: ראשית, נסיגה מלאה מכל השטחים הלבנוניים שלטענתה כבושים על ידי ישראל. שנית, הפסקה מוחלטת של כל ההתקפות על ריבונותה של לבנון, כולל פגיעה באזרחים ובמטרות אזרחיות בשטחה. לבסוף, לבנון קוראת לישראל להיות מעורבת בתהליך סימון מחדש של הגבול הדרומי של לבנון, בהתאם לגבולות המוכרים בינלאומית ואושרו בהסכם שביתת הנשק משנת 1949. תהליך זה, לפי הדרישה, צריך להתבצע תחת פיקוח וחסות של האו"ם.

יש לציין כי שר הביטחון יואב גלנט כבר אמר בעבר שאם תהיה הפסקת אש בעזה, ישראל לא תהיה מחויבת להפסקת אש בלבנון, גם אם חיזבאללה ינצור את נשקו. 

לבנון מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}