י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
"עניין של רצון פוליטי"

ראש ה-CIA: "עובדים על ההצעה החדשה, דרושות החלטות קשות"

ראש ה-CIA, ויליאם ברנס, אמר: "עובדים על הצעה חדשה להפסקת אש בעזה בתקווה שזה יקרה בימים הקרובים, זו שאלה של רצון פוליטי". לטענתו, 90% מנוסח הפסקת האש כבר אושר בידי ישראל וחמאס

ראש ה-CIA: "עובדים על ההצעה החדשה, דרושות החלטות קשות"
ויליאם ברנס צילום: אתר רשמי - CIA

בכנס של העיתון הבריטי "פייננשל טיימס" בלונדון, אמר ראש ה-CIA, וויליאם ברנס, כי על ישראל וחמאס "לבצע פשרות ולקבל החלטות קשות" – זאת בזמן שהמתווכים צפויים להציג הצעה חדשה בקרוב.

ברנס ציין בהתייחסו לעסקה המונחת כעת: "90% מהנוסח כבר אושר על ידי ישראל וחמאס. ה-10% הנותרים הם האחרונים מסיבה ברורה – זה החלק הכי קשה."

לצד זאת, הבהיר: "אנחנו נמשיך לעבוד קשה ככל שנוכל, יחד עם המתווכים, כי אין אלטרנטיבה טובה יותר. מה שעומד על הפרק הוא החטופים שעדיין נמצאים במנהרות וחיי האזרחים בעזה."

ברנס אף ציין, לצד מקבילו הבריטי, כי "אנחנו מנצלים את ערוצי המודיעין שלנו כדי לדחוף לריסון ולהפחתת ההסלמה. השירותים שלנו פועלים ללא הרף להשגת הפסקת אש, שתסיים את הסבל של הפלסטינים ותשיב את החטופים הביתה לאחר 11 חודשי גיהינום בשבי חמאס."

ראש ה-MI6, ארגון הביון הבריטי, ריצ'רד מור, אמר כי הוא סבור שאיראן עדיין מתכננת "לנקום את מותו של מנהיג חמאס, איסמעאיל הנייה". לדבריו, "תחושתנו היא שלא נוכל להרגיע את הרוחות באיראן עד שהם ינקטו בפעולת נקמה."

CIA וויליאם ברנס עסקת חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}