י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
החרפה ביחסים

ארדואן קורא לעולם המוסלמי להתאחד נגד ישראל, שר החוץ: "עדיף שישתוק"

ארדואן: "הצעדים האחרונים נועדו להקים חזית נגד איום ההתפשטות של ישראל" | שר החוץ: "ארדואן ממשיך לגרור את העם הטורקי לתוך מדורת השנאה למען חבריו מהחמאס"

ארדואן קורא לעולם המוסלמי להתאחד נגד ישראל, שר החוץ: "עדיף שישתוק"
התמונה שפרסם שר החוץ כץ על ארדואן וסינוואר צילום: משרד החוץ

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, התייחס למותה של פעילת זכויות האדם האמריקנית-טורקית איישנור אזגי אייגי (26), שנהרגה ביום שישי האחרון בשכם במהלך מהומות בין פלסטינים לכוחות צה"ל. הוא קרא למדינות העולם המוסלמי להתאחד נגד "איום ההתפשטות של ישראל במזרח התיכון", וטען כי ישראל שואפת לכבוש מדינות באזור.

"ישראל לא תעצור בעזה. אחרי כיבוש רמאללה, הם ירצו את אדמות סוריה ולבנון. עיניהם כבר נשואות לעבר מולדתנו, בין החידקל לפרת. הם מצהירים זאת בגלוי בכל מפה שהם מציגים. זו הסיבה שאנו אומרים שחמאס נלחם בשמם של המוסלמים," אמר ארדואן.

"הצעד היחיד שיכול לעצור את היוהרה והגזל של ישראל, ואת הטרור שמפעילה מדינת ישראל, הוא ברית של מדינות איסלאמיות," הוסיף ארדואן במהלך אירוע בבתי ספר איסלאמיים ליד איסטנבול.

ארדואן גם ציין כי "הצעדים האחרונים שטורקיה נקטה לשיפור היחסים עם מצרים וסוריה נועדו להקים חזית סולידריות נגד האיום ההולך וגובר מצד ישראל."

שר החוץ של ישראל, ישראל כ"ץ, הגיב לדברי ארדואן באומרו: "ארדואן ממשיך לגרור את העם הטורקי למדורת השנאה והאלימות למען חבריו מהחמאס. הוא כבר שנים פועל עם איראן כדי לערער את המשטרים הערביים המתונים במזרח התיכון."

כ"ץ המשיך: "היום הוא קורא למדינות האיסלאם להקים ברית נגד מדינת ישראל 'שרוצה לכבוש מדינות באזור וגם את טורקיה'. זהו שקר והסתה חמורים. ישראל מגנה על גבולותיה ואזרחיה מול רוצחי החמאס והציר השיעי בראשות איראן. ארדואן וברית האחים המוסלמים פועלים מזה שנים יחד עם איראן כדי לערער את היציבות באזור. עדיף שארדואן ישתוק ויתבייש."

ארדואן מלחמת חרבות ברזל חמאס ישראל כ"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}