י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
אירוע של פעם בדור

מדהים: השאלות שפוסק הדור שלף ברגע, והתשובות המפעימות של האברכים הגאונים

פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך הגיע לסיום הש"ס של רשת הכללים 'ש"ס אידן', ומבלי לתכנן מראש, התבקש לבחון את האברכים. השאלות הגאוניות והתשובות המיוחדות היממו את הנוכחים. פוה"ד התרגש ואמר: "פעם היה זה בגדר של חלום רחוק שיהודי ידע את הש"ס, והיום ב"ה יש פה כל כך הרבה אברכים שנבחנים על כל הש"ס"

מדהים: השאלות שפוסק הדור שלף ברגע, והתשובות המפעימות של האברכים הגאונים
המבחן של פוסק הדור בש"ס אידן צילום: שוקי לרר

אירוע של פעם בדור: פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך הגיע להשתתף במעמד סיום הש"ס של רשת הכוללים 'ש"ס אידן', בנשיאותו ומיסודו של הרב מפונזא הגאון רבי אברהם הלוי אייזען.

לאחר דברי החיזוק שנשא הגר"מ שטרנבוך, פנה אליו הרב מפוזנא בבקשה מיוחדת: ש"מרן יבחן את האברכים ויעמוד באופן בלתי אמצעי על ידיעתם הנרחבת".

פוסק הדור במבחן צילום: עזרא טרבלסי

פוסק הדור חכך בדעתו רגעים אחדים ולבסוף נענה לבקשה והחל להפנות לאברכים שאלות גאוניות המורכבות מסוגיות לכל אורך הש"ס, כולל מחלוקות בין רש"י ותוס', פירושים שונים בתוס', ונפקא מינא בין התירוצים השונים, כשהוא מדלג בקלילות מסוגיות במסכת חולין לסוגיות במסכת כתובות וממנה למסכת זבחים ומסכת קידושין וכך הלוך וחזור מתחילת הש"ס לסופו ומסופו לאמצעו.

וראה זה פלא, האברכים היקרים, גאוני ש"ס אידן, הפליאו בתשובותיהם, ומיהרו לענות על כל אחת מהשאלות שהציג בפניהם פוסק הדור, בהלכות 'מעילה' ובהגדרות 'מגו', בדין 'שליח לדבר עברה', ובסוגיא של 'ספק ספיקא' וכן על זה הדרך בכל סוגיות הש"ס באופן נפלא ביותר.

באדיבות המצלםהלוגו של רשת הכוללים ש"ס אידןצילום: באדיבות המצלם

הגר"מ שטרנבוך התרגש עד מאוד מהתשובות המפורטות, ולאחר מכן שב ונשא דברי חיזוק בפעם השנייה, והפעם חרג מהדרשה שהכין מבעוד מועד: "פעם היה זה בגדר של חלום רחוק שיהודי ידע את הש"ס", אמר, "והיום ב"ה יש פה כל כך הרבה אברכים שנבחנים על כל הש"ס. אתם בוודאי עושים נחת רוח גדולה לקב"ה, וזאת זכות גדולה לכל עם ישראל", עוד אמר: "כי צריכים לידע שכל מי שלומד ש"ס זוכה לאור מיוחד – אור השכינה, ואשריכם ואשרי חלקכם שמלאכי השרת מקנאים בכם".

תקציר המבחנים צילום: עזרא טרבלסי

כמו כן השתתפו במעמד המבחן הגאון רבי נתן רוטמן מראשי ישיבת נתיבות חכמה והגאון רבי יואל לפקוביץ ראש כולל בויליאמסבורג ניו יורק שהציפו בשאלותיהם את גאוני הש"ס איד'ן בכל מרחבי הש"ס, ויצאו מרותקים מהתשובות אשר גאוני שס איד'ן הדהימו את כל קהל המשתתפים.

ניתן לתרום דרך נדרים פלוס כמו כן ניתן להתרשם ממבחנים בשלימות באתר

שס אידן הרב משה שטרנבוך גאבד פוזנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}