י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
מסר דרמטי

הרמטכ"ל בצפון: צה"ל מתכונן למהלכים התקפיים בתוך השטח

הרמטכ״ל בגבול הצפון: "צה"ל ממוקד בלחימה בחיזבאללה, ומתכונן למהלכים התקפיים בתוך השטח" | בשעות האחרונות תקף צה"ל תשתית צבאית ומבנים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון

הרמטכ"ל בצפון: צה"ל מתכונן למהלכים התקפיים בתוך השטח
הרמטכ״ל בהערכת מצב וסיור בגבול רמת הגולן צילום: דובר צה"ל

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, קיים היום (שישי) הערכת מצב וסיור באוגדה 210 בגבול רמת הגולן עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד אוגדה 210, תת-אלוף יאיר פלאי ומפקדים נוספים. 

מפקדי האוגדה הציגו את ההיערכות המחודשת בגבול בפעולות התקפיות והגנתיות, בהן עיבוי המכשול ההנדסי ומרכיבי האיסוף.

הרמטכ"ל בסיור בצפון צילום: דובר צה"ל

"צה״ל ממוקד מאוד בלחימה בחיזבאללה", אמר הרמטכ"ל הרצי הלוי בסיורו במקום, "אני חושב שכמות התקיפות בחודש האחרון, פעילים שנהרגו, רקטות שהושמדו, תשתיות שהושמדו, היא רבה מאוד. פיקוד צפון, עם כל היכולות של צה״ל, תוקף בתוך לבנון הרבה מהיכולות של חיזבאללה לפני שהן תוקפות אותנו, ואנחנו במקביל מתכוננים גם למהלכים התקפיים בתוך השטח. אני חושב שהשילוב הזה, של תקיפות מאוד משמעותיות על חיזבאללה, כדי להקטין את האיומים שישנם על התושבים בצפון, גם ברמת הגולן, מאוד מאוד משמעותי, והמוכנות להתקפה קדימה, שאנחנו עוסקים בה הרבה".

הרמטכ"ל הרצי הלוי בצפון צילום: דובר צה"ל

בתוך כך, מטוסי קרב תקפו בשעות האחרונות מבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב עיתרון שבדרום לבנון. בנוסף, הותקפה מהאוויר תשתית צבאית של הארגון במרחב בית ליף. כמו כן, כוחות צה"ל תקפו בארטילריה במרחבים שובא וכפר חמאם שבדרום לבנון. 

תקיפה בלבנון צילום: דובר צה"ל

בהמשך להתרעות שהופעלו בשעה 15:14 במרחב הגליל המערבי, זוהו מספר מטרת אוויריות חשודות שחצו משטח לבנון, זוהו מספר נפילות במרחב אבירים, אין נפגעים. 
כוחות כיבוי פעלו לכיבוי שריפה שפרצה בעקבות נפילה במרחב.

בנוסף, זוהה שיגור אחד שחצה מלבנון ונפל במרחב מנרה, אין נפגעים.

צה"ל מלחמת חרבות ברזל הרצי הלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}