י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
הפלסטינים מדווחים

משבר עם האמריקאים? פעילה פרו-פלסטינית מארה"ב נהרגה בשומרון

דיווחים פלסטיניים כי פעילה פרו פלסטינית אמריקאית ממוצא טורקי, נורתה בראשה בעת שכוחות צה"ל פיזרו את ההפגנה השבועית סמוך למאחז אביתר. בצה"ל בודקים את הדיווחים

משבר עם האמריקאים? פעילה פרו-פלסטינית מארה"ב נהרגה בשומרון
כוחות צה"ל בשכם. צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

דיווחים פלסטיניים כי פעילה פרו-פלסטינית, אמריקנית ממוצא טורקי, נהרגה היום מאש צה"ל בשומרון. על פי דיווחים פלסטיניים, היא נפגעה בראשה בעת שכוחות צה"ל פיזרו את ההפגנה השבועית סמוך למאחז אביתר, במהלכה התפתחו עימותים אלימים.

ה-"The Palestine Chronicle" דיווח כי שם המתנדבת הוא עאיישנור איזגי (26), אמריקנית ממוצא טורקי, היא נפגעה בראשה ומתה. היא הייתה פעילה בפרויקט להגנה על חקלאים פלסטיניים.

על פי הדיווח אמבולנס של הסהר האדום פינה אותה במצב אנוש לבית החולים רפידיה בשכם, שם הרופאים קבעו את מותה. צעיר פלסטיני נפצע במהלך הפרת הסדר מרסיסים.

בכאן 11 דווח כי בצה"ל בודקים את הדיווחים. לפני חודש, פעיל אמריקני נוסף בשם אמאנדו סיסון נפצע בירך מירי צה"ל בהפגנה באותו המקום.

בישראל אומרים כי במהלך הפרת הסדר הושלכו אבנים לעבר כוח צה"ל שהגיב בירי לעבר פלג גופו התחתון של אחד המתפרעים. הטענה לגבי הפגיעה בפעילה האמריקנית נבדקת.

דובר צה"ל מסר: "במהלך פעילות כוחות הביטחון סמוך לביתא היום, הכוח הגיב בירי לעבר מסית מרכזי שהשליך אבנים לעבר הכוחות, והיווה איום על כוחותינו. נבדקת טענה כי אזרחית זרה נהרגה מירי במרחב, פרטי האירוע ונסיבות פגיעתה בבדיקה".

פורעים פלסטינים ארה"ב טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}