י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
אלול בשיראז

הקהילה היהודית באיראן בסליחות ותקיעת שופר | תיעוד מרגש

תיעוד מרתק משיראז - איראן: רבה הראשי של איראן הרב יהודה גראמי ניגש לפני העמוד לאמירת הסליחות וכן תקע בשופר. בבית הכנסת התפללו תינוקות של בית רבן ונערים רבים

הקהילה היהודית באיראן בסליחות ותקיעת שופר | תיעוד מרגש
אמירת סליחות בשיראז - איראן צילום: באדיבות המצלם

רבה הראשי של איראן הרב יהודה גראמי ניגש היום לעמוד לאמירת סליחות ותקע בשופר בעיר שיראז שם מתגוררים יהודים רבים. בבית הכנסת התפללו תינוקות של בית רבן ונערים רבים. יש לציין כי הקהילה היהודית באיראן נהנית מחופש דת מלא, בתי הכנסת מלאים במתפללים רבים.

רק בתחילת החודש רבה הראשי של איראן, חגג עם תלמידיו, סיום מסכת ברכות בעיר איספהאן. הרב גם מסר שיחת חיזוק לתלמידי הישיבה בראשה הוא עומד, והתלמידים הפגינו בקיאות רבה בחומר הנלמד.

הרב גראמי סיפר כי "קצב הגידול שלנו רק עולה. כמעט בכל שבוע יש לנו חופות, בריתות וכדו'. רוב היהודים באיראן הם צעירים. רוב היהודים באיראן הינם שומרי מסורת. יש להם יראת שמיים גדולה. להרבה מהם לא היו כל כך ידיעות בנושאי יהדות, כיוון שלא היו לנו את מוסדות הלימוד שישנם היום, אבל הם מאמינים בתורה ובמסורת היהודית".

עוד אמר הרב גראמי: "ב"ה, כיום ילדים אצלנו בגיל 7-8 כבר מתחילים ללמוד משניות ויש הרבה ילדים שלומדים גמרא. זה דבר שלא היה, היהודים באיראן מרגישים קשר עם יהדות העולם, היהודים אצלנו הם חלק מהיהדות בכל העולם".

אתמול חגגו בקהילה היהודית בשיראז מספר שמחות. הרב יהודה גראמי, סידר קידושין בחתונה, היה מוהל בברית, וגם הספיק לעשות 'חלאקה' לילד בן 3.

לפני כשבועיים בטקס חגיגי ורב רושם הוענקו תעודות סמיכה, ושחיטה, וסופרות סת"ם למספר צעירים מהקהילה היהודית באיראן, כולל רבנים חדשים. שני צעירים מהקהילה היהודית בטהראן הוסמכו לרבנים, רב אחד נוסף הוסמך לרבנות מהעיר איספהאן, 15 תלמידים מטהראן איספהאן ושיראז קיבלו תעודות שוחט וסופרי סת"ם.

באירוע החגיגי צויין גם סיום הש"ס, ובו השתתפו כ-300 מאנשי הקהילה היהודית שהתרגשו לראות את הקהילה היהודית פורחת תחת הנהגת רבה הראשי של איראן הרב יהודה גראמי שהעניק את התעודות.

אמירת סליחות ותקיעת שופר באיראן צילום: באדיבות המצלם
אמירת סליחות באיראן צילום: באדיבות המצלם
אמירת סליחות באיראן צילום: באדיבות המצלם
אמירת סליחות באיראן צילום: באדיבות המצלם
הרב יהודה גראמי איראן שיראז אלול סליחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}