י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
בתדרוך לכתבים

בלינקן: עדיין יש אפשרות לנורמליזציה עם סעודיה - אם תושג הפסקת אש בעזה

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי "עדיין יש הזדמנות לנורמליזציה בין סעודיה וישראל - אם תושג הפסקת אש בעזה". לטענתו, יש הסכמות בין הצדדים על כמעט 90% מההסכם

בלינקן: עדיין יש אפשרות לנורמליזציה עם סעודיה - אם תושג הפסקת אש בעזה
מוחמד בן סלמאן/בנימין נתניהו צילום: משרד החוץ הסעודי/אורן בן חקון, פלאש 90

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר הלילה (בין חמישי לשישי) בתדרוך לעיתונאים ברקע המגעים לעסקת חטופים, כי "עדיין יש הזדמנות לנורמליזציה בין סעודיה וישראל - אם תושג הפסקת אש בעזה". 

בלינקן אמר בתדרוך בהתייחסו לפערים שנותרו בין ישראל לחמאס: "אני מצפה שבימים הקרובים אנחנו נחלוק עם ישראל והמתווכות עם חמאס את מחשבותינו כיצד לפתור את הבעיות האלו". 

בלינקן טען: "90% מהסכם הפסקת האש בעזה סגור אך יש עדיין מספר נושאים קריטיים בהם קיימים פערים", כך על פי סוכנות הידיעות רויטרס. 

בתוך כך, אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לרשת "פוקס ניוז" האמריקנית, והגיב לדבריו של שר הביטחון יואב גלנט לפיהם ישראל תוכל לחזור לציר פילדלפי לאחר 42 יום במסגרת עסקת חטופים. 

נתניהו אמר בריאיון: "גלנט אמר שאנו יכולים לצאת מפילדלפי ולחזור אחרי 42 יום. מרגע שאנו יוצאים הם יכולים להבריח חטופים החוצה והדרך היחידה למנוע את זה זה לשבת שם. אם נצא יהיה עלינו לחץ גדול לא לחזור".

אנתוני בלינקן סעודיה עסקת חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}