י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
קורע לב

חמאס פרסם סרטון של הירש גולדברג הי"ד: "אבא, אמא - אני מתגעגע אליכם"

משפחתו של הירש גולדברג-פולין הי"ד שנרצח בשבי, אישרה לפרסם את סרטון הטרור הפסיכולוגי שפרסם חמאס מימיו של הירש בשבי. בסרטון אומר הירש: "אני יודע שאתם ברחובות ועושים כל מה שאתם יכולים כדי להחזיר אותי הביתה, אני צריך שתישארו חזקים בשבילי, תמשיכו להילחם עבורי ואני מקווה שאהיה בבית בקרוב"

חמאס פרסם סרטון של הירש גולדברג הי"ד: "אבא, אמא - אני מתגעגע אליכם"
הירש גולדברג פולין בסרטון שפרסם חמאס צילום: ללא

חמאס פרסם אמש (חמישי) סרטון של החטוף הירש גולדברג פולין הי"ד מימיו בשבי. המשפחה אישרה לכלי התקשורת בישראל לפרסם את סרטון הטרור הפסיכולוגי. 

סרטון הטרור הפסיכולוגי שפרסם חמאס מהירש גולדברג הי"ד צילום: ללא

"אמא, אבא, ליבי ואורלי, אני אוהב אתכם. אני מתגעגע אליכם ואני חושב עליכם בכל יום. אני יודע שאתם ברחובות ועושים כל מה שאתם יכולים כדי להחזיר אותי הביתה, אני צריך שתישארו חזקים בשבילי, תמשיכו להילחם עבורי ואני מקווה שאהיה בבית בקרוב. אל תפסיקו, אני אוהב אתכם", אמר הירש למשפחתו בסרטון.  

עוד אמר הירש: "מאז שהגעתי לעזה שרדתי עם כמעט ללא טיפול רפואי, מעט אוכל ומעט מים. אני לא זוכר את הפעם האחרונה שראיתי שמש או נשמתי אוויר צח. והסיוט הגדול ביותר הוא שהמדינה שלי ישראל מנסה להפציץ אותי ללא הפסקה, כדי לא לשאת באחריות ולבצע עסקה שתכפר על הטעויות שלהם בכך שהשאירו אותי מאחור". חשוב לציין כי בסבירות גבוהה לפחות חלק מדבריו הוכתבו על ידי המחבלים. 

בסרטון פנה הירש גם לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן: "אני מבקש ממכם הנשיא ביידן ואנתוני בלינקן וכל האזרחים האמריקנים, לעשות כל מה שאתם יכולים כדי לעצור את המלחמה, לעצור את הטירוף ולהביא אותי הביתה עכשיו".

רייצ׳ל וג׳ון, הוריו של הירש, מסרו: "אנחנו נמצאים בעיצומם של שבעת ימי האבל לאחר שקברנו את בנינו הירש ז״ל ביום שני. מוקדם יותר הערב, פרסם חמאס סרטון חדש שלו, שצולם בשבי במנהרות מתחת לאדמה בעזה. הסרטון חייב לשמש קריאת השכמה מיידית לעולם לפעול עוד היום כדי להבטיח את שחרורם של 101 החטופים שנותרו לפני שיהיה מאוחר מדי. אף משפחה נוספת לא צריכה לעבור את מה שעברה משפחתנו והמשפחות של החטופים האחרים שנרצחו לאחרונה״.

הירש בן ה-23 היה אזרח ישראלי-אמריקני. הוא נולד בארה"ב ועלה עם משפחתו לישראל ב-2008. ב-7 באוקטובר הוא בילה במסיבה ברעים, ונחטף מ"מיגונית המוות". 

בהלווייתו ביום שני האחרון בירושלים, שבה השתתפו אלפים ובהם נשיא המדינה יצחק הרצוג, נשאה אימו הספד קורע לב: "תמשיך במסע שלך ילד מתוק! אני מקווה שהוא יהיה טוב כמו הטיולים שחלמת עליהם, בגלל שסוף-סוף, בני המתוק, סוף-סוף, סוף-סוף אתה חופשי! אני תמיד אוהב אותך ואתגעגע אליך מדי יום לאורך שארית חיי. אבל אתה כאן. אני יודעת שאתה כאן, אני פשוט צריכה ללמד את עצמי להרגיש אותך בדרך חדשה. והירש - אני צריכה לבקש ממך לעשות עבורנו דבר אחד אחרון, עכשיו אני צריכה שאתה תעזור לנו להישאר חזקים. ואני צריכה אותך כדי לעזור לנו לשרוד". 

חיים גולדברג, פלאש 90 הלווייתו של הרש גולדברג-פולין הי"דצילום: חיים גולדברג, פלאש 90

הירש נרצח יחד עם חמישה חטופים נוספים בשבי: כרמל גת, אורי דנינו, עדן ירושלמי, אלכס לובנוב ואלמוג סרוסי הי"ד. כולם הוצאו להורג על ידי שוביהם, שברחו אחרי שחששו כנראה ממבצע חילוץ אפשרי של צה"ל שפעל ליד המנהרה. במרחק של קילומטר משם אותר ימים לפני כן החטוף פרחאן קאדי, שחולץ בחיים.

בימים האחרונים פרסם חמאס סרטוני טרור פסיכולוגי נוספים של חלק מהחטופים שנרצחו, ושלשום התירה לפרסום משפחתה של כרמל גת ז"ל סרטון שלה מהשבי.

"שמי כרמל גת, בת 39 מבארי. נחטפתי מבית הוריי ב-7/10 שם שהיתי עם בני משפחה נוספים שאני לא יודעת מה עלה בגורלם, אני מוחזקת בשבי עם מעט מאוד אוכל, מים, תנאי היגיינה ירודים, הפצצות בלתי פוסקות ובעיקר בלי לדעת אם אני הולכת לצאת מכאן בחיים", אמרה כרמל בסרטון, שחשוב לציין שבסבירות גבוהה לפחות חלק מהדברים שאמרה הוכתבו על ידי המרצחים. 

"ב-7/10 אני, המשפחה שלי ושאר תושבי קיבוץ בארי הופקרנו לגורלנו. אני מתחננת ומפצירה בפני ממשלת ישראל והעומד בראשה מר בנימין נתניהו בבקשה, בבקשה הפסיקו את ההפקרות הזו, הפסיקו את ההפצצות ותחזירו אותנו הביתה. אזרחי מדינת ישראל, אני מבקשת מכם להמשיך להפגין עבורנו, המשיכו להילחם על החיים שלנו".

גיל דיקמן, בן דודה של כרמל התייחס לפרסום הסרטון: ״מרגש לשמוע את הקול שלה.  שובר לשמוע שלא ידעה שאביה, אחיה ואחייניתה ניצלו ושגיסתה ירדן חזרה בעסקה. ביולי נתניהו אמר ״לא״ לעסקה שתציל את כרמל מרצח - וגזר על כרמל דין מוות.  הכשלון המוחלט שלו מוביל לרצח של חטופים נוספים. חייבים עסקה עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי".

בנוסף, ביום שני השבוע פורסם סרטון של החטופה עדן ירושלמי הי"ד, בו אמרה: "אני רוצה לפנות למשפחה היקרה שלי, שאני כל כך אוהבת ומתגעגעת אליכם - אמא, אבא, שני ומאי. אני אוהבת אתכם כל כך ואני מתגעגעת אליכם. משפחתה, שאישרה לפרסם קטע מאותו סרטון טרור פסיכולוגי, כתבה: "עדן שלנו, גם אנחנו אוהבים אותך ומתגעגעים אלייך כל כך. לנצח תישארי בלבנו".

הירש גולדברג פולין כרמל גת עדן ירושלמי החטופים הישראלים ברצועת עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}