י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
יצביע לטראמפ

שבת קסטנבאום, תובע את הרווארד בגין התעלמות מאנטישמיות

שבת קסטנבאום, בוגר הרווארד נפרד מהדמוקרטים, ותומך בטראמפ בוועידת הקואליציה היהודית הרפובליקנית. קסטנבאום האשים את המפלגה הדמוקרטית בכך שהיא מתייחסת למצביעים יהודים כמובן מאליו, והצביע על כישלון של מנהיגים דמוקרטיים להתמודד עם האנטישמיות הגואה

שבת קסטנבאום, תובע את הרווארד בגין התעלמות מאנטישמיות
שבת קסטנבאום צילום: צילום מסך

שבת קסטנבאום, יהודי  בוגר הרווארד תובע כעת את האוניברסיטה על חוסר טיפולה באנטישמיות, הוא הודיע ​​על ניתוק מהמפלגה הדמוקרטית ועל תמיכה בדונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ב-2024. קסטנבאום מסר את ההצהרה אתמול (חמישי) במהלך נאום בוועידה השנתית של הקואליציה היהודית הרפובליקנית.

קסטנבאום הדמוקרט הביע תסכול מהנהגת המפלגה, וציין על התפכחות גוברת שהתגבשה במהלך מאמציו להילחם באנטישמיות בקמפוסים בקולג'. "לא תמכתי בטראמפ ב-2016, לא תמכתי בטראמפ ב-2020, לא תמכתי בטראמפ לפני שישה חודשים. אף אחד לא מושלם", העיר קסטנבאום, והדגיש את השינוי הפוליטי שלו.

קסטנבאום האשים את המפלגה הדמוקרטית בכך שהיא מתייחסת למצביעים יהודים כמובן מאליו, והצביע על כישלון של מנהיגים דמוקרטיים להתמודד עם האנטישמיות הגואה, במיוחד בקמפוסים. הוא ציין דמויות כמו אלכסנדריה אוקסיו - קורטז וג'מאל באומן, שמאלנים קיצוניים אנטישמייםשמצהירים על תמיכה במפגינים אנטי - ישראליים בקמפוסים והאשים דמוקרטים אחרים שלא עושים מספיק כדי להגן על סטודנטים יהודים.

"המפלגה הדמוקרטית מתייחסת לקול היהודי ולבוחרים היהודים כמובן מאליו במשך זמן רב מדי", אמר קסטנבאום. "אני אצביע לנשיא טראמפ".

השינוי הפוליטי של קסטנבאום, למרות שהיה משמעותי, לא היה לגמרי בלתי צפוי. ביולי הוא נשא דברים בוועידה הלאומית הרפובליקנית, שם דיבר על תחושות הבידוד שלו כדמוקרטי, אך התקבל בחום על ידי הקהל הרפובליקאי.

בנאומו באירוע של הקואליציה היהודית הרפובליקנית, שיבח קסטנבאום את טראמפ על התייחסות ישירה לאנטישמיות ועל התכנית להילחם בה. הוא מתח ביקורת על ההנהגה הדמוקרטית על כך שלא הצליחה לנסח תוכנית ברורה להגנה על סטודנטים יהודים.

"קמפיין טראמפ הזמין אותי וסטודנטים אחרים לשבת בשורה הראשונה, מכיוון שהנשיא טראמפ לא רק גינה את האנטישמיות אלא ניסח בבירור את המדיניות שהוא יישם כדי להילחם בה", אמר קסטנבאום. "קמפיין האריס לא סיפק הבטחות כאלה".

קסטנבאום אמר כי טראמפ החליט לגרש סטודנטים לא אמריקאים ש"משתמשים לרעה במערכת הוויזות הזרות", והדהד את המצע הרפובליקני הקורא לביטול אשרות לאזרחים זרים התומכים בטרור ובג'יהאדיזם.

שבת קסטנבאום קמלה האריס הנשיא טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}