י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
דוח מקיף

ה-FBI חושף: כך מנסה רוסיה להשפיע על דעת הקהל בישראל

דוח של ה-FBI חושף כיצד פועלת רוסיה באמצעים מקוונים כדי להשפיע על דעת הקהל בקהילות יהודיות, עם דגש על ישראל וארה"ב, באשר למלחמה עם אוקראינה | הרוסים אף נעזרו בדיס-אינפורמציה מקוונת כדי לחזק את מעמדו של ראש הממשלה נתניהו

ה-FBI חושף: כך מנסה רוסיה להשפיע על דעת הקהל בישראל
הפגנות נגד ראש הממשלה צילום: פלאש 90

דוח שפרסם ה-FBI, במסגרת כתב אישום שהוגש נגד גורמים רוסיים, חושף כיצד הקרמלין פועל כדי להשפיע ולשנות את דעת הקהל בישראל. הדו"ח מראה כיצד רוסיה ניסתה להשפיע על קהילות יהודיות, עם דגש מיוחד על ישראל וארה"ב. 

המאמץ הרוסי התמקד ביצירת מערך של תוכן מקוון, שנועד להשפיע על עמדות הציבור היהודי והישראלי באשר למלחמה שמנהלת רוסיה נגד אוקראינה. הדוח מפרט כיצד מוסקבה פעלה לחזק את התכנים ברוח זו באמצעות מודעות ממומנות ברשתות החברתיות, כך לפי "ווינט". 

הרוסים אף פעלו בשיתוף עם גורמים שונים ברשתות החברתיות במטרה להשפיע על דעת הקהל היהודית. הרוסים אף השתמשו בדיס-אינפורמציה מקוונת כדי לחזק את מעמדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו "שנחשב לחבר של פוטין". 

מטרת הפרויקט לפי הדוח היא "להתנתק מהאג'נדה המערבית האנטי-רוסית, שהפכה לדומיננטית במערב בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה". 

עוד נכתב: "באמצעות הפצת מידע מכוון, הפרויקט שואף לייצר דעת קהל שתתמוך בטענות רוסיות נגד נאציזם כביכול באוקראינה, ולשכנע כי התמיכה המערבית באוקראינה מעצימה את הסכסוך. הדגש מושם על ישראל ועל הקהילה היהודית בארה"ב בשל ההשפעה הגדולה שלהן בזירה הבינלאומית".

רוסיה FBI ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}