י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
ישראל מסרבת

הפרטים נחשפים: 800 מחבלים ישוחררו תמורת חטופים חיים

ארה"ב, מצרים וקטאר מנסות לקדם הצעה חדשה להפסקת אש לצמצום הפערים בין ישראל לחמאס, גורמים אמריקאים אומרים כי שני הצדדים לא הסכימו על כמה אנשים כל צד ישחרר. על פי התכנון, כ-800 מחבלים ישוחררו מבתי הכלא, בהם גם רוצחים כבדים עם דם על הידיים תמורת החטופים

הפרטים נחשפים: 800 מחבלים ישוחררו תמורת חטופים חיים
ציר פילדלפי צילום: שאטרסטוק

בעוד ארה"ב, מצרים וקטאר מנסות לקדם הצעה חדשה להפסקת אש לצמצום הפערים בין ישראל לחמאס, גורמים אמריקאים אומרים כי שני הצדדים לא הסכימו על המספר, כמה כל צד ישחרר, וגם לא מי הם יהיו.

ההצעה הנוכחית תכלול שחרור של לא פחות מ-800 מחבלים פלסטינים, בתמורה ליותר מ-60 חטופים חיים שעדיין נמצאים שם, כך אמרו גורמים ישראלים ל'ניו יורק טיימס', גופותיהם של 35 שמתו שם או נרצחו, גם יוחזרו.

מתוך ה-800 מחבלים שישוחררו מבתי הכלא, יהיו גם רוצחים כבדים עם דם על הידיים המרצים מאסרי עולם.

בעניין ציר פילדלפי, ישראל מחוייבת לנסיגה בשלב הראשון "מחוץ לאיזורים המאוכלסים" והיא אכן הגישה מפה שבה היא מצמצמת נוכחות ברפיח וממוקמת לא באיזור מאוכלס. יהיו אזרחים ומחבלי חמאס שיצאו מחוץ לרצועה לקבלת טיפול רפואי.

חמאס דרש נסיגה ישראלית מלאה מעזה כחלק מהסכם הפסקת האש. אבל נתניהו מתעקש על המשך נוכחות צבאית ישראלית בציר פילדלפי, כמה זמן הנוכחות הזו תימשך - עדיין לא ברור.

מדי יום בהפסקת האש יכנסו 600 משאיות של סיוע הומניטרי, בהם 50 משאיות של דלק: לאורך 42 יום 25,000 משאיות. בנוסף לכך יכנס ציוד לפינוי ההריסות וייפתחו מאפיות ומרכזים רפואיים ברצועה.

יהיה שיקום תשתיות, חשמל, מים, ביוב, תקשורת וכבישים בכל אזורי רצועת עזה. יוכנסו 60,000 בתים זמניים, ו-200,000 אוהלים. יהיה חופש תנועה לאזרחים עקורים פנימיים. גישה מלאה לאו"ם ולארגונים הומניטריים אחרים בכל האיזורים ברצועת עזה, בקיצור שיקום מלא והפסקת הלחימה, דבר שישראל לא מסכימה.

מלחמת חרבות ברזל חמאס ארצות הברית חטופים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 60 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}