ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
מלחמה בתוך מלחמה

ישראל צדה אנשי חמאס בלבנון: המחבלים חוששים מפלאפונים

גורמים רשמיים בלבנון אומרים כי מסע החיסול של ישראל נגד מחבלים פלסטינים המזוהים עם חמאס, קירב את חמאס וחיזבאללה זה לזה. גורם ביטחוני לבנוני לשעבר, שדיבר עם ה'וושינגטון פוסט' אמר, "ישראל משדרת מסר שלמלחמתה נגד חמאס אין גבולות"

ישראל צדה אנשי חמאס בלבנון: המחבלים חוששים מפלאפונים
מלחמת חרבות ברזל צילום: דוד כהן, פלאש 90

בחודש שעבר הותקף בצידון פעיל חמאס נידאל חליחל. התקיפה, הייתה חלק ממבצע חיסולים ישראלי מתעצם נגד מחבלים פלסטינים בלבנון - מלחמה בתוך מלחמה - שהוסתרה בחלקה על רקע חילופי האש המתגברים בין צה"ל לחיזבאללה.

רוב הפלסטינים שנפגעו הם אנשי חמאס בדרג בינוני, המעורבים בפיננסים או בלוגיסטיקה, אך תקיפה בינואר בפרברים הדרומיים של ביירות, חיסלה את סאלח אל אערורי, בכיר חמאס שסייע בהקמת הזרוע הצבאית של הארגון.

"כל הפלגים הפלסטינים בלבנון צריכים להיות מודעים לכך שבכל רגע, כל אחד מהם עלול למות מחיסול", אמר איימן שנאעה, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס בלבנון, ל"וושינגטון פוסט". מאז ה-7 באוקטובר, הפופולריות של הארגון עלתה בקרב הקהילה הפלסטינית בלבנון המונה כ-250,000 פליטים פלסטינים.

רוב הפלסטינים שחוסלו מפגיעת מל"טים ישראלים בלבנון הם "לא אנשים רמי דרג, הם הנהלת ביניים", אמר גורם ביטחוני לבנוני לשעבר, שדיבר בעילום שם עם ה'וושינגטון פוסט', "ישראל משדרת מסר שלמלחמתה נגד חמאס אין גבולות".

בעיתון נכתב בנוסף כי לעיתים קרובות, חיזבאללה מהדק את האבטחה סביב אזורי הפגיעה, מגרש סקרנים ולפעמים גם את כוחות ההצלה. לאחר התקיפה שפצעה את אחד המחבלים, הוא נלקח במהירות על ידי אנשי חיזבאללה. "הם לא רצו שאף אחד יצלם את הפצוע או את האזור", אמר מוחמד קרפקאן, ראש ההגנה האזרחית בצידון.

גורמים בחמאס בלבנון אומרים שהם קוראים לחברים להגביל את תנועותיהם, כמו גם את השימוש בטלפונים סלולריים, שלדעתם משמשים למעקב אחריהם.

מלחמת חרבות ברזל לבנון חמאס חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}