י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
אין בחירות באופק

וול סטריט ג'ורנל: נתניהו והקואליציה שלו "מודעים מאוד לזהות המפגינים"

במאמר מיוחד מציין ה'וול סטריט ג'ורנל' כי הרצון לחלץ את החטופים הנותרים מעזה, מגיע יחד עם חוסר אמון בנתניהו. יחד עם זאת, רבים חוששים מהסכם עם חמאס שעלול להביא בסופו של דבר לבניית הארגון מחדש

וול סטריט ג'ורנל: נתניהו והקואליציה שלו "מודעים מאוד לזהות המפגינים"
תמונות החטופים בכותל צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

לאחר הרצח של ששת החטופים על ידי חמאס, יותר מ-200,000 ישראלים יצאו לרחובות בקריאה לעסקה לשחרר את שאר החטופים, ההסתדרות הודיעה על שביתה כללית בזמן מלחמה. ובכל זאת, נראה שכלום לא השתנה.

השביתה הכללית בוטלה תוך שעות ספורות. בימים האחרונים הצטמצם מספר המפגינים. ראש הממשלה נתניהו מתעקש על עמדתו לפיה ישראל לא יכולה לוותר על השליטה בציר פילדלפי, כך במאמר ב'וול סטריט ג'ורנל'.

העיתון מציין כי שני אלמנטים שולטים בישראל: רצון לחלץ את החטופים הנותרים מעזה, וחוסר אמון בנתניהו. יחד עם זאת, רבים חוששים מהסכם עם חמאס שעלול להביא בסופו של דבר לבניית הארגון מחדש.

העיתון מציין כי בקואליציית נתניהו יש שותפים פוליטיים ימניים, אולטרה-לאומיים ודתיים, שמסכימים עם עמדתו לגבי המשא ומתן ואינם רואים במפגינים ברחוב את הבוחרים שלהם. למעשה, הם גם יודעים שרבים, אם לא רובם, מהאנשים ברחובות הם אותם אנשים שצעדו בהפגנות נגד הרפורמה המשפטית רק בשנה שעברה.

נתניהו והקואליציה שלו "מודעים מאוד לזהות המפגינים", אמרה דליה שיינדלין, מומחית לדעת הקהל הישראלית לעיתון. "לא אכפת להם אם זה רוב. הם רואים בהם את המשך המחאה ב-2023, והם לא רואים בהם כבוחרים פוטנציאליים".

העיתון מציין כי בעוד נתניהו הצליח לשמור על הקואליציה שלו יחד, האופוזיציה כמעט לא מאוחדת. יש שני מנהיגים מתחרים באופוזיציה: יאיר לפיד ובני גנץ. האופוזיציה גם מגוונת הרבה יותר מהקואליציה. היא כוללת מפלגות שמאל, ימין, מרכז וערבים.

חטופים מלחמת חרבות ברזל ראש הממשלה נתניהו ציר פילדלפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}