י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
ניסו לחבל באוקראינה

ארה"ב הציעה 60 מיליון דולר למי שיביא מידע על אנשי סייבר רוסיים

ארה"ב מנסה לתפוס אנשי מודיעין מצבא רוסיה בגין מתקפת סייבר על אוקראינה. כתב האישום שפורסם אתמול מגיע כאשר ארצות הברית מרחיבה את המצוד שלה אחר לוחמי הסייבר המובחרים ביותר של רוסיה. מחלקת המדינה וגופים נוספים, הציעו פרס של עד 60 מיליון דולר עבור מעצרם

ארה"ב הציעה 60 מיליון דולר למי שיביא מידע על אנשי סייבר רוסיים
אילוסטרציה צילום: unsplash

ארצות הברית מרחיבה את המצוד שלה אחר לוחמי סייבר מובחרים ביותר של רוסיה, והאשימה חמישה אנשי סוכנות הביון הצבאית הרוסית בגין התקפות על אוקראינה וחברות אמריקאיות לקראת הפלישה לאוקראינה ב-2022.

מחלקת המדינה וגופים נוספים, הציעו פרס של עד 60 מיליון דולר עבור מעצרם. המחיר הוא אסטרונומי. לשם השוואה הפרס למידע שיביא לתפיסת אוסמה בן לאדן ולמנהיגים אחרים של אל-קאעידה לאחר הפיגועים ב-11 בספטמבר 2001 היה 25 מיליון דולר.

הם מואשמים בנסיון ביצוע התקפות על סוכנויות ממשלתיות של אוקראינה, מדינות נאט"ו וחברות אמריקאיות בפלישה לאוקראינה ב-2022. הן נועדו לשתק את הממשלה, להפיל רשת תקשורת לוויינית גדולה ולהפחיד את מדינות נאט"ו מלבוא לעזרת אוקראינה. אבל ההתקפות נבלמו על ידי פיקוד הסייבר האמריקאי וחברות כמו מיקרוסופט, גוגל ואמזון, שהעבירו את פעולות ממשלת אוקראינה לענן והחזיקו את המדינה בפעילות הגנה דיגיטלית יוצאת דופן.

"התקפת הסייבר בינואר 2022 יכולה היתה להיחשב ל'מכה הראשונה' של המלחמה", אמר וויליאם ג'יי דלבאנו, סוכן מיוחד של ה-F.B.I. האחראי על הבולשת בבולטימור ל'ניו יורק טיימס'. "פושעי הסייבר שלחו הודעות זדוניות כדי לחבל באוקראינה, וחודש לאחר מכן, רוסיה פלשה פיזית לאוקראינה". בשעות שלפני הפלישה בפברואר 2022, חברת מיקרוסופט נתנה אזהרה לבית הלבן על "סערה דיגיטלית מתקרבת", שנועדה לעוור את אוקראינה, היא זו שסיפקה את האזהרה שהטנקים הרוסים בדרך.

ביוני 2021, כשהנשיא ביידן פגש את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במפגש פנים אל פנים של ראשי מדינות, ביידן הזהיר אותו מפני התקפות סייבר רוסיות בארצות הברית.

"תחילה מתקפת סייבר, אחר כך מתקפת קרקע", אמר טום ברט, ראש מחלקת הבטיחות של מיקרוסופט, בינואר 2022, כשהחברה חשפה ל"ניו יורק טיימס" ראיות שהאקרים רוסים שמים קוד בתוך מערכות אוקראיניות.

תוך ימים ספורים, מיקרוסופט וחברות אחרות העבירו את פעילות המחשבים של אוקראינה לענן, ואילון מאסק, שלח לווינים כדי לשמור את אוקראינה עם תקשורת. הסיוע הזה היה חלק מהסיבה שאוקראינה שרדה את המתקפה הראשונה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}