י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
מכה לבן גביר

ביהמ"ש הקפיא את קידומו של רפ"ק מאיר סוויסה: "בניגוד לכללים"

השופט קבע כי "המינוי נעשה לכאורה תוך סטיה ברורה מהכללים". בן גביר הגיב: "החלטה אומללה. מי שפעל בניגוד לחוק היא היועמ"שית שהתערבה במינוי בחוסר סמכות מובהק. בכוונתי להיאבק על המינוי"

ביהמ"ש הקפיא את קידומו של רפ"ק מאיר סוויסה: "בניגוד לכללים"
בן גביר מעניק דרגות לסוויסה צילום: באדיבות המצלם

בית המשפט הוציא צו ביניים המורה לעצור את קידומו של רב-פקד מאיר סוויסה לסגן-ניצב ואת מינויו למפקד תחנת דרום תל אביב. השופט קבע כי "המינוי נעשה לכאורה תוך סטיה ברורה מהכללים".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב וכתב כי "החלטת ביהמ"ש המחוזי להקפיא את כניסת הקצין מאיר סוויסה לתפקידו היא החלטה אומללה. מדובר במינוי שנעשה בהתאם לחוק והפקודות באופן מלא, כאשר מי שפעל בניגוד לחוק היא היועמ"שית שהתערבה במינוי בחוסר סמכות מובהק ואף מנסה לסכל האפשרות שעמדתי תשמע.

בכוונתי להיאבק על המינוי של הקצין המצוין - שבוצע על פי חוק ונקי מכל רבב".

אתמול מסרה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, את תגובתה לעתירה לביהמ"ש לעניינים מינהליים בירושלים, נגד החלטת השר לביטחון לאומי לקדם את קצין המשטרה מאיר סויסה ולמנותו לתפקיד מפקד תחנת דרום ת"א.

היועצת המשפטית לממשלה הבהירה בתשובתה, כי החלטת השר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, למנות את רפ"ק סויסה לתפקיד מפקד תחנת דרום ת"א, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בגין זריקת רימוני הלם לעבר מפגינים, "היא החלטה בלתי חוקית".

בשבוע שעבר הבהיר מפכ"ל המשטרה רנ"צ דני לוי, ברקע הפרשה, כי הוא "מחויב לציית ולפעול על פי החוק והדבר אינו משתמע לשתי פנים".

רק לפני קצת יותר מחודש, הגישה המחלקה לחקירות שוטרים, כתב אישום כנגד סוויסה בגין השלכת רימוני הלם לעבר מפגינים, במהלך בתל אביב נגד הרפורמה המשפטית, במרץ 2023. יחד עם סוויסה נאשמים עוד שני קצינים נוספים ושני שוטרים, בסעיף עבירה של מעשי פזיזות ורלשנות. 

מאיר סוויסה משטרת ישראל איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}