ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
חושש לחייו

'עיתונאי' עזתי שתיעד את הטבח ניסה להימלט למצרים

חסן אסליח, שתיעד חטיפת חיילים וגופות, ניסה להימלט יחד עם מות'נא נג'אר, "עיתונאי" נוסף. הוא לא קיבל אישור מהמצרים. מקורות פלסטינים: הוא ממתין לפתיחה מחודשת של מעבר רפיח כדי להימלט לטורקיה

'עיתונאי' עזתי שתיעד את הטבח ניסה להימלט למצרים
חסן מסקר את הפריצה לעוטף ומדביק סימן שהוא עיתונאי על רכבו צילום: צילום מסך

עיתונאי עזתי תכנן לברוח למצרים עם חברו מות'נא נג'אר, אחרי שתיעד את הטבח ב-7 באוקטובר ונמלט כשהבין שהוא יחוסל על ידי ישראל כך פורסם בחדשות הערב בכאן 11.

הדיווח של אליאור לוי צילום: כאן חדשות

חסן אסליח, חדר לישראל ותיעד חטיפת חיילים וגופות בידי מחבלים, ניסה לקבל סיוע מחמאס בבריחה למצרים דרך מעבר רפיח, אך בניגוד לנג'אר שקיבל אישור ונמלט, חסן לא הצליח לקבל אישור מהמצרים.

מתחילת המלחמה אסליח ירד למחתרת יחד עם נג'אר והשניים שהו ברפיח, בקרבת המעבר, לאורך מרבית חודשי המלחמה. מקורות פלסטינים בעזה אמרו לכאן חדשות כי אסליח עדיין ממתין לפתיחה מחודשת של מעבר רפיח כדי לברוח מעזה לטורקיה.

כזכור יומיים אחרי הטבח התגלה כי אסליח תיעד את הטבח בעוטף עזה ותיעד לינץ' בחיילים, חסן אצליח, שעבד עבור ה-CNN, סימן את רכבו בכיתוב TV הסמל שהוא "עיתונאי" להגנה מהפצצות צה"ל מחשש שיחוסל.

חסן אסליח, פרסם בערוץ הטלגרם שלו יומיים אחרי הטבח שהוא חושש לחייו. "אני נתון תחת קמפיין הסתה גדול בתקשורת הישראלית, לאחר שסיקרתי את המלחמה המתמשכת בעזה", כתב המחבל אסליח, "לנוכח ההסתה התקשורתית השיטתית הזו כלפי, אני מטיל אחריות על הרשויות הרלוונטיות ומזהיר מפני פגיעה בצוותי העיתונות ובסוכנויות ידיעות מקומיות הפועלות ברצועת עזה".

אסליח נחשב לעיתונאי בולט ברצועה הנהנה מקשרים עם בכירי חמאס בהם גם יחיא סינוואר, ראש הלשכה המדינית של חמאס ברצועה. ראיה לכך היא תמונה מפורסמת שלו בה הוא נראה יחד עם סינוואר הנושק לו (ינואר 2020).

צילום מסךחסן אסליח עם סינווארצילום: צילום מסך

הוא סיקר באופן שוטף את האירועים ברצועה וגם כיסה ידיעות מכלי התקשורת הישראליים הקשורות לרצועת עזה. דוגמאות בולטות לתיעוד שלו מהעבר הן סיקור שיגור בלוני תבערה מהרצועה לעבר ישראל, פעילות במעברי הגבול, וכן גם תיעוד הלוויות של בכירים פלסטינים.

 

חסן אסליח חמאס מלחמת חרבות ברזל טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}