י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
ישראל מואשמת

הרוגים בתקיפת כטב"ם על משאית נשק בגבול סוריה-עיראק

שלושה בני אדם הרגו בהפצצה אווירית ליד מפקדה צבאית של המיליציות הפרו-איראניות בגבול סוריה עיראק. במשטר אסד לא האשימו אף גורם, אך דיווחים מייחסים את התקיפה לישראל

הרוגים בתקיפת כטב"ם על משאית נשק בגבול סוריה-עיראק
אילוסטרציה צילום: עבד ראחים חאטיב, פלאש 90

כלי תקשורת בסוריה דיווחו כי כטב"ם תקף בצהריים (חמישי) משאית נשק באזור העיר אל-בוכמאל סמוך לגבול עם עיראק. סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" דיווחה כי מדובר ב"תקיפה ישראלית", אולם גורמים אחרים טענו כי האמריקנים עומדים מאחורי התקיפה.

עוד דווח כי הכטב"ם כוון לאתר ששייך למיליציות הפרו-איראניות בשטח הסורי שגובל בעיראק. בסוריה, המשאית שהופצצה מהאוויר הכילה נשק שיועד למיליציות הפרו-איראניות.

ב'כאן חדשות' דווח כי זאת היתה "משאית קירור", האירוע קרה בשעות הצהריים באזור אל-בוקמאל, כאשר המשאית נכנסה לאזור שנמצא בשליטת מיליציית "חיזבאללה העיראקית" והותקפה על ידי כלי טיס בלתי מאויש.

על פי הדיווח, המשאית הושמדה, הנהג נהרג ושמונה עובדים בתחנת דלק סמוכה נפצעו בתקיפה. גורמי אופוזיציה סורים אמרו ל'כאן חדשות' כי המשאית הכילה כטב"מים ורכיבים לדיוק טילים.

עד כה לא האשים משטר אסד אף גורם באחריות לתקיפה, אך לאור התכולה של המשאית ועל פי דיווחים היא בוצעה על ידי ישראל. בישראל לא מתייחסים לאירוע.

 

עיראק סוריה איראן לבנון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}