י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
עלול לסיים את חייו בכלא

פרופ' ישראלי שמואשם בהברחת נשק נעצר בדרכו לישראל ויוסגר לארה"ב

סא"ל במיל' גל לופט, ישראלי-אמריקני שמעורב בפרשת סחר בלתי-חוקי בנשק, נעצר בבדיקת תנועה שגרתית בקפריסין הטורקית בדרכו לארץ ומשם יוסגר לארה"ב. צפוי לקבל 170 שנות מאסר

פרופ' ישראלי שמואשם בהברחת נשק נעצר בדרכו לישראל ויוסגר לארה"ב
אילוסטרציה צילום: unsplash

פרופ' גל לופט, סגן-אלוף במיל' ישראלי-אמריקני שמואשם בארה"ב בהברחת נשק ללוב ולסין, נעצר בשבוע שעבר ברפובליקה הטורקית של צפון קפריסין בדרכו לישראל והועבר בחשאי לדרום קפריסין שם הוחלט להסגירו לרשויות האמריקניות, כך דיווח איתמר אייכנר באתר Ynet.

על פי הדיווח, פרופ' לופט, שמכהן כיו"ר מייסד של מכון מחקר בוושינגטון, הואשם בארה"ב בעבירות שהתובעים מכנים "מזימות פליליות מרובות וחמורות עם גורמים זרים", בהן התנהלות כסוכן זר, סחר בנשק, הפרת סנקציות אמריקניות נגד איראן והצהרות כוזבות בפני סוכנים אמריקנים כדי לקדם את סין. אם לופט יימצא אשם בשמונת הסעיפים, הוא יסיים את חייו בכלא האמריקני, עונשו צפוי להיות 170 שנות מאסר.

לופט מתגורר ברפובליקה הטורקית של צפון קפריסין, הוא נעצר בשבוע שעבר במהלך בדיקת תנועה שגרתית של המשטרה. עו"ד תימור איקבאל פעל כדי למנוע את הסגרתו של לופט לדרום קפריסין, אך המשטרה המקומית השלימה את הליך ההסגרה והעבירה אותו בחשאי לחלק הדרומי, משם הוא אמור להיות מוסגר בקרוב לארה"ב.

הוא שירת בחיל התותחנים, והתקדם לדרגת סגן-אלוף כשפיקד על גדוד שפיפון של עוצבת הגולן בפיקוד הצפון. הוא מואשם גם בניסיון לתווך במכירת נשק לסין, לוב, קניה ואיחוד האמירויות ללא האישורים הדרושים, וביקש לעקוף את הסנקציות האמריקניות על מכירת נפט איראני.

 

גל לופט ארצות הברית קפריסין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}