י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
בטקס מרגש

לזכר הנופלים: נחנך בית הכנסת של היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור

נחנך בית כנסת חדש שנתרם לבסיס היחידה הלאומית ללחימה בטרור (הימ״מ) וחילוץ בני ערובה, שאיבדה 11 מלוחמיה במהלך המלחמה. השר בן גביר: "גבורתו יוצאת הדופן של רב פקד זמורה וגבורתם של כל הקדושים האחרים - מבטאים את גבורתה של היחידה ויותר מכל את סיפורה של המדינה"

לזכר הנופלים: נחנך בית הכנסת של היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור
טקס חנוכת בית הכנסת של הימ"מ צילום: דוברות המשטרה

היום (חמישי) התקיים אירוע חניכת בית כנסת חדש במתקן של הימ"מ במרכז הארץ, במעמד השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר, המפקח הכללי של משטרת ישראל, רב ניצב דני לוי, מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק, מפקד הימ"מ תת ניצב ח', ומפקדים ולוחמים מהיחידה.

לוחמי הימ"מ פעלו בשנה החולפת בחזיתות הביטחוניות המאתגרות ביותר של מדינת ישראל. הם לחמו בגבורה בזירות השונות ב7.10 וניצחו את המחבלים בכל אחת מהן, הם פעלו בגזרות יהודה ושומרון באין ספור פעילויות, חלקן גלויות וחלקן סמויות, הם ביצעו פעילויות לחילוץ חטופים מרצועת עזה והכל במטרה להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל.

בית הכנסת החדש נתרם ליחידה ע"י משפחות חכים ומנדלאווי ע"י הירתמותו של הרב פנחס שעאר בעקבות הפעילות הענפה של היחידה ובמטרה להנציח את חלליה.

טקס חנוכת בית הכנסת של הימ"מ צילום: דוברות המשטרה

במעמד חניכת בית הכנסת נאם השר לביטחון לאומי, ח"כ איתמר בן גביר: "כל הקמת בית כנסת היא אירוע מרגש. בית כנסת הוא סוג של מקדש מעט. אותו מקום שאנחנו הולכים בו לבקש את בקשותינו, להשמיע את תחינתנו ולהיות מחוברים למורשתינו.

"לא אחת הזכרתי כאן כי חכמינו כינו את דוד המלך "עדינו העצני": "כשהיה יושב ועוסק בתורה - היה מעדן עצמו כתולעת, ובשעה שיוצא למלחמה - היה מקשה עצמו כעץ". זהו משפט שמבטא את הערכיות של לוחמינו, את השילוב המדהים הזה של מה שנדרש מכל אחד מאיתנו: מצד אחד רכות ואהבה, חמלה ונתינה ומאידך נחישות, תקיפות, קשיחות והקרבה", הוסיף השר. 

"האיזון הנכון הוא לדעת מתי להשתמש בכל מידה ותכונה, עת לשלום ועת למלחמה, עת לאהבה ועת לשנאה. כל דבר במקומו, בזמנו, בעיתוי וכעת זמן לניצחון. כעת זמן ההכרעה. אנו בעיצומו של הקרב, בתוכה של מערכה למעו ילדנו , למען עמנו, למען ארצנו למען מדינתנו.

דוברות המשטרהטקס חנוכת בית הכנסת של הימ"מ צילום: דוברות המשטרה

"השמחה על הקמת בית הכנסת היא רבה, ולצידה, אנו מרכינים ראש ומצדיעים לאחד עשר לוחמי היחידה, שנפלו במהלך המלחמה והקריבו את חייהם למעננו.

"גבורתו של רב-פקד ארנון זמורה זכרונו לברכה, אחד מהלוחמים הללו, באה לידי ביטוי בכל שלב משלבי המלחמה, ומסמלת יותר מכל את גבורתם של הלוחמים שלנו שנפלו: מבוקר הטבח בשמחת תורה, בו פיקד רפ"ק זמורה על צוות שחיסל מחבלים רבים בקרב, בהמשך לחימה אינטנסיבית באותו היום ובכל החודשים שלאחר מכן, ועד המבצע לשחרור חטופינו מרצועת עזה, בו פיקד ארנון על צוות לוחמים שפשטו על מבנה במחנה הפליטים, במטרה לחלץ את חטופינו משבי החמאס. מטרה שהם הצליחו בה.

"גבורתו יוצאת הדופן של רב פקד זמורה, גבורתם של כל הקדושים האחרים,  נכונותם להקריב את עצמם, להקריב מדמם, למסור נפש, מבטאים את גבורתה של היחידה ויותר מכל את סיפורה של המדינה״, סיים השר בן גביר.

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ דני לוי אמר: "לאורך השנה האחרונה פעלתם בגבורה, לחמתם בכל הגזרות והעצמתם את תואר היחידה הלאומית ללחימה בטרור וחילוץ בני ערובה משטח האויב תוך סיכון אישי גבוה. אתם, שפועלים יום ולילה על מנת לסכל פעולות טרור ולשמור על אזרחי המדינה, הפכתם גיבורים בעיני אזרחי ישראל.

"אנו עומדים היום בבסיס הימ״מ, היחידה הלאומית ללחימה בטרור, במעמד טקס חניכת בית כנסת שנתרם ליחידה, על ידי תורמים נכבדים, אשר הביעו בשם עם ישראל הוקרת תודה והערכה. 

דוברות המשטרהטקס חנוכת בית הכנסת של הימ"מ צילום: דוברות המשטרה

"אנו נמצאים בתקופה מורכבת ומאתגרת ומתמודדים עם איומים חיצוניים ופנימיים, מלחמה, פשיעה וטרור וכל אלה מחייבים אותנו להתייצב מאוחדים וחזקים מתמיד. מבקש לברך אתכם, מפקדי ולוחמי הימ"מ, שנזכה לימים טובים ובטוחים יותר. גאה בכם ומצדיע לכם".

מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק אמר: "אתם, לוחמים יקרים, גיבורים אמיצים, עזי נפש. בכל מקום בו אתם נוכחים - אתם מוכיחים, מעבר לכל ספק שהיחידה הזו היא היחידה הטובה ביותר בעולם כולו. אני נפעם בכל מבצע ופעילות שלכם, כאילו שאני נחשף אליכם בפעם הראשונה.

"השנה האחרונה הייתה המאתגרת ביותר עבורכם, והיום, בחניכת בית הכנסת, זו הזדמנות טובה להודות לכם שוב על פועלכם, להנציח ולקדש את אחיכם הגיבורים שנפלו בהגנת המולדת ולברך אתכם בהמשך עשייה מוצלחת - יברככם ה' וישמרכם, יאר ה' פניו אליכם ויחנכם, ישא ה' פניו אליכם וישם לכם שלום".

משטרת ישראל היחידה הלאומית המיוחדת ללוחמה בטרור הימ"מ בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}