י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
בדיון בכנסת

המשטרה מודה: 79% מדו"חות התנועה שמקבלים פלסטינים לא משולמים

בדיון שהוביל ח״כ צבי סוכות הודתה המשטרה כי אין לה אמצעים מספקים לאכיפת תשלום קנסות ביו״ש. ח״כ סוכות: ״זה עולה לנו בחיי אדם״. בדיון השתתפו גם הוריו של מתן צינמן, שנהרג ביו״ש על ידי נהגת פלסטינית שנסעה בפראות על הכביש וחצתה פס הפרדה רצוף ושיתפו בסיפורם המחריד

המשטרה מודה: 79% מדו"חות התנועה שמקבלים פלסטינים לא משולמים
חה"כ צבי סוכות צילום: באדיבות המצלם

המשטרה מודה כי רק 21% מדו״חות התנועה שקיבלו פלסטינים- שולמו. את הדברים אמרו נציגי המשטרה במהלך דיון בנושא האכיפה ביו״ש, שקיים ח״כ צבי סוכות (הציונות הדתית) בוועדת המשנה לענייני יו״ש בוועדת החוץ והביטחון.

נציגי המשטרה הודו שכמעט ולא קיימים כלים לאכוף את תשלום הדו״חות.

בנוסף, נחשף בוועדה כי בעבר הציעה מדינת ישראל לרשות הפלסטינית כי תפעל לגביית הקנסות ואף תקבל את הכסף מהקנסות לעצמה, אך הרשות הפלסטינית סירבה להצעה.

בדיון בוועדה בראשות ח״כ צבי סוכות השתתפו גם הוריו של מתן צינמן, שנהרג ביו״ש על ידי נהגת פלסטינית שנסעה בפראות על הכביש וחצתה פס הפרדה רצוף. 

אם המשפחה רבקה צינמן אמרה בדיון בוועדה: ״נסענו כמשפחה לאריאל מכיוון שילה והיינו קצת אחרי עלי. ואני נוסעת רגיל לא נוסעת מהר ואני קולטת שבאה מולי בזווית אליי, רכב שחוצה את הפס הלבן במהירות. ראיתי שאין לי לאן לברוח ימינה כי השול היה ממש צר וניסיתי מהר מהר לפנות שמאלה והיא האיצה והיא נכנסה בי״. 

צינמן המשיכה: ״אני הייתי ברכב עם ארבעה ילדים. לי נשברו שני הידיים והרגל, הבן בן העשר שישב לידי נשברו לו כמה חוליות בגב והיה לו דימום פנימי, הבת שמאחוריו בת 12 חטפה זעזוע בראש ומתן שהיה אז בן חמש וחצי הוא לא שרד את המכה״.

לדבריה, ״אני הייתי בסדר, אני יודעת שנהגתי בסדר. המציאות היא שהתאונה הזאת יכולה הייתה להמנע חד משמעית. היה לה מספיק זמן להאט לבלום. אין סימנים על הכביש של בלימה ובתחקיר האירוע רואים שאין סימנים אפילו לנסיון מצידה להפסיק את זה״. 

היא המשיכה: ״לא נראלי שאני צריכה להסביר לאף אחד פה כמה זה קשה לאבד מישהו מהמשפחה. זה שנתיים של גיהנום שאנחנו עוברים ואנחנו מתמודדים עם זה כי זה מה שקרה לנו וזה מה שיש. ממש חשוב לנו שהלאה אם יש אפשרות ויש אפשרות למנוע וליצור שיהיו פחות תאונות כאלה בזכות מתן מקווים שזה יכול לעזור״.

ח״כ צבי סוכות מסר: ״המשטרה אוכפת יותר, אבל זה בכלל לא מספיק. גם אחרי שהמשטרה אוכפת ומחלקת קנסות, אין כמעט שום תמריץ לפלסטינים לשלם אותם. כשכבישי יו״ש הופכים לחממה לעברייני תנועה, זה עולה לנו בחיי אדם. זה כבר דיון  רביעי שאני מקיים בוועדה שלי בנושא, ובכוונתי להוביל עוד דיונים כאלה עד שיגיע השינוי המיוחל״.

צבי סוכות משטרת ישראל יהודה ושומרון הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}