י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
מגיב לגלנט

נתניהו: "הדרך היחידה למנוע הברחת חטופים - לשבת בציר פילדלפי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק ריאיון לרשת "פוקס ניוז" האמריקנית ובמהלכו דחה את טענת שר הביטחון לפיה אפשר לצאת זמנית מציר פילדלפי | עוד טען: "דרך פילדלפי אפשר להבריח חטופים לאיראן ותימן"

נתניהו: "הדרך היחידה למנוע הברחת חטופים - לשבת בציר פילדלפי"
נתניהו במליאת הכנסת צילום: Chaim Goldberg/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין לרשת "פוקס ניוז" האמריקנית, והגיב לדבריו של שר הביטחון יואב גלנט לפיהם ישראל תוכל לחזור לציר פילדלפי לאחר 42 יום במסגרת עסקת חטופים. 

נתניהו אמר בריאיון: "גלנט אמר שאנו יכולים לצאת מפילדלפי ולחזור אחרי 42 יום. מרגע שאנו יוצאים הם יכולים להבריח חטופים החוצה והדרך היחידה למנוע את זה זה לשבת שם. אם נצא יהיה עלינו לחץ גדול לא לחזור".

נתניהו הדגיש כי "הישארות בציר פילדלפי תמנע מחמאס להבריח חטופים לסיני - ומשם לאיראן ותימן, ושם הם אבודים לנצח". לצד זאת הוסיף כי "ציר פילדלפי הוא שער הכניסה של איראן לעזה". 

"רוב מוחלט של השרים הצביעו להישאר שם. לבקש מישראל לעשות ויתורים אחרי הרצח זה לשלוח מסר לחמאס - 'תרצחו עוד חטופים ותקבלו עוד ויתורים'. רוב מוחלט של הישראלים מתנגד לזה. הדיווחים שהמחלוקת על פילדלפי מונעת הסכם לא נכונים", הוסיף. 

נתניהו התייחס לטענה לפיה הוא מאריך את המלחמה כדי לשרוד פוליטית: "אני לא מתעסק בעתידי הפוליטי, אלא בעתיד ישראל. זה היה נגמר אתמול אם חמאס היה מחזיר את החטופים. אבל חמאס מסרב לעשות זאת. המכשול לסיום המלחמה ולשחרור החטופים זה חמאס, זה שטבח ב-6 חטופים וירה לראשם זה חמאס. זה לא ישראל ולא אני. נעשה הכול להילחם בפראים האלה שמסכנים לא רק את ישראל - אלא את כל הדמוקרטיות. היו לי קווים אדומים שנקבעו לפני הטבח - יש תחומים של גמישות ונתתי אותם לצוות".

על הדיווח לפיו משפחות החטופים אמריקניות לוחצות על ביידן לקדם עסקה מול חמאס ללא ישראל אמר נתניהו: "אני לא שופט את המשפחות. אני מבין את הכאב שלהן. יש לנו אחריות גם להוציא את החטופים, אך גם למנוע מעזה להפוך למובלעת טרור שוב. נעשה כל מה שאנו יכולים להביא את חמאס לנקודה שהם רוצים עסקה".

עסקת חטופים בנימין נתניהו ציר פילדלפי יואב גלנט מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}