י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
הסערה נמשכת

אחרי חשיפת ההקלטות: "לחקור מדוע הוגשו כתבי אישום נגד נתניהו"

יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן קורא לחקור את כתבי האישום נגד נתניהו ומבקר את בג"ץ על סמכותו לבטל חוקי יסוד: "יש שופטים שלא מצייתים לחוק, בוודאי שנתקן את מערכת המשפט"

אחרי חשיפת ההקלטות: "לחקור מדוע הוגשו כתבי אישום נגד נתניהו"
נתניהו בבית המשפט צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ח"כ שמחה רוטמן, יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, התייחס היום (חמישי) להקלטות נוה-מנדלבליט שפורסמו אמש. בריאיון לתכנית "אחת בצהריים" ברדיו 'קול ברמה', אמר רוטמן כי יש לחקור את הסיבות שהובילו להגשת כתבי האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ולבדוק אם היו לחצים פסולים או התנהלות בלתי תקינה בתהליך.

"על רקע ההקלטות שפורסמו, ודברים שפורסמו בעבר - כגון זה שניצן החזיק את מנדלבליט בגרון - צריך לחקור למה הוגשו כתבי אישום נגד נתניהו", אמר רוטמן בראיון לנתן משי ואבי גדלוביץ'. "האם היו שם לחצים פסולים. יש שופטים שלא מצייתים לחוק ובוודאי שאנחנו נתקן את מערכת המשפט, גם בתחום המינויים".

דני שם טוב, דוברות הכנסתח"כ שמחה רוטמןצילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

לדבריו, "יש שקר נתעב שיש מינוי פוליטי ומינוי מקצועי. כל המחשבה כאלו אפשר לעשות מינויים בלי פוליטיקה זה בלוף. אי אפשר למנות נציג לועדת קישוט בכיתה ג' בלי פוליטיקה".

עוד אמר רוטמן: "מישהו היה מאמין שימנו ראש מערכת פשיעה עם תיק פתוח במשטרה. עשו את זה כדי שלא יבוא גורדקופף שיעשה רפורמה במערכת המשפט".

רוטמן הטיל ספק ביכולת של בג"ץ לבטל חוקי יסוד, והבהיר כי הוא לא מאמין שבית המשפט העליון יכול להפעיל את סמכותו זו. "נשאר משהו מהרפורמה, אני לא מאמין שבג"ץ יכול לבטל חוקי יסוד (הסבירות)."

שמחה רוטמן אפי נוה אביחי מנדבליט משפט נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}