י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
אחרי ההשתלחות

אנגלמן משיב ללפיד: "מתקפה נגד מוסד המבקר - מסוכנת ופוגעת בשומרי הסף"

מבקר המדינה אנגלמן קיים סיור בצפון בבתי ספר המצויים בטווח האש, והשיב בסופו למתקפה של יאיר לפיד: "מתקפה נגד מוסד מבקר המדינה - מסוכנת ופוגעת בשומרי הסף ובמארג הדמוקרטי של מדינת ישראל"

אנגלמן משיב ללפיד: "מתקפה נגד מוסד המבקר - מסוכנת ופוגעת בשומרי הסף"
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן צילום: באדיבות המצלם

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן התייחס היום (חמישי) בסוף הסיור שערך בבתי הספר של מפוני קרית שמונה והמועצה האזורית גליל עליון בטבריה ובכפר בלום, למתקפה של יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד עליו. 

המבקר אמר בסיום הסיור כי "מתקפה נגד מוסד מבקר המדינה - מסוכנת ופוגעת בשומרי הסף ובמארג הדמוקרטי של מדינת ישראל. כפי שהודעתי לא אחת - הביקורת עוסקת בכלל הדרגים: המדיני, האזרחי והצבאי. כל נושא משרה בגוף מבוקר מחויב לשתף פעולה באופן מלא עם הביקורת בהתאם להוראות חוק יסוד. נמשיך בעבודת הביקורת ללא מורא".

בעניין הצפון אמר אנגלמן: "אנחנו נמצאים בבית ספר הגומא בכפר בלום - בי"ס שפועל תחת אש. אני קורא לראש הממשלה ולשרים: תגיעו לצפון, אסור להפקיר את הצפון. חייבים להקצות משאבים בצל המתיחות המתמשכת. אנחנו נמצאים בבית ספר שמקיים שגרת לימודים תחת אש. הוא העוגן של הילדים, של ההורים והמורים. אני רוצה לומר תודה לראש המועצה. הממשלה חייבת להתגייס לטובת הצפון". 

מוקדם יותר, תקף ראש האופוזיציה יאיר לפיד בחריפות רבה את מבקר המדינה אנגלמן וטען כי הוא פועל בשירות ראש הממשלה ומסייע לו לחמוק מביקורת אמיתית על מחדל שבעה באוקטובר.

לפיד אמר: "במקום לדבר על אחריות וחקירות אובייקטיביות, ראוי שהמבקר ידאג שבלשכת ראש הממשלה לא יגרסו וישנו פרוטוקולים ויקימו ועדת חקירה ממלכתית מיד. אני רוצה לומר בפתיחה לפרוטוקול - אני לא מאמין בניקיון הכפיים של החקירה הזו. אני מניח ומקווה שהנוכחים פה הם אנשים הגונים, אבל לצערי זה לא מה שאני חושב על המניעים של המבקר לפתוח בחקירה הזו, בעיתוי הזה".

יאיר לפיד מבקר המדינה מתניהו אנגלמן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}