י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024
לא חסך מילים

לפיד במתקפה חריגה על מבקר המדינה: "הצגה בשירות נתניהו"

ראש האופוזיציה נפגש עם צוות של המבקר בנושא המחדל ושפך את זעמו על אנגלמן: "אני לא מאמין בניקיון הכפיים של החקירה הזו. מדובר במבקר מטעם, שהורה על החקירה רק כדי לסייע לראש הממשלה נתניהו לחמוק מחובתו להקים ועדת חקירה ממלכתית"

לפיד במתקפה חריגה על מבקר המדינה: "הצגה בשירות נתניהו"
יאיר לפיד צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ראש האופוזיציה, יאיר לפיד תוקף היום (חמישי) בחריפות את מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן וטוען כי הוא פועל בשירות ראש הממשלה ומסייע לו לחמוק מביקורת אמיתית על מחדל שבעה באוקטובר.

לפיד נפגש עם צוות מטעם המבקר ובפתח הפגישה בחר להבהיר לצוות מה הוא חושב על מבקר המדינה.

"במקום לדבר על אחריות וחקירות אובייקטיביות, ראוי שהמבקר ידאג שבלשכת ראש הממשלה לא יגרסו וישנו פרוטוקולים ויקימו ועדת חקירה ממלכתית מיד", אמר לפיד. "אני רוצה לומר בפתיחה לפרוטוקול - אני לא מאמין בניקיון הכפיים של החקירה הזו. אני מניח ומקווה שהנוכחים פה הם אנשים הגונים, אבל לצערי זה לא מה שאני חושב על המניעים של המבקר לפתוח בחקירה הזו, בעיתוי הזה". 

עוד הוסיף ראש האופוזיציה במתקפה החריפה והחריגה על דמות ממלכתית: "אני חושב שהוא מבקר מטעם, שהורה על החקירה רק כדי לסייע לראש הממשלה נתניהו לחמוק מחובתו להקים ועדת חקירה ממלכתית ולעזור לו להסיט את האשמה לעבר צה"ל ומערכת הביטחון. מבקר המדינה צריך לבקר. אני אדם שומר חוק אז אני אענה לשאלות שלכם, אבל אני מאמין שהחקירה הזו היא הצגה שתכנן המבקר בשירותו של נתניהו".

יו"ר יהדות התורה, שר הבינוי והשיכון, הרב יצחק גולדקנופף התייחס לדברי לפיד: "אני רואה בחומרה את ההשתלחות חסרת הרסן של יו"ר האופוזיציה במבקר המדינה. כנציגי ציבור אנו מחויבים לשמור ולבצר את מעמדם של שומרי הסף במדינת ישראל, האמונים על שמירת החוק והסדר. מהיכרותי האישית עם המבקר, מדובר באדם ישר ונקי כפיים שעושה את מלאכתו נאמנה".

נזכיר כי ביום שלישי האחרון הופיע מבקר המדינה אנגלמן בכנס לשכת עורכי הדין, ומתח ביקורת חריפה על הדרג המדיני והצבאי כאחד, על כך ששניהם מסכלים לטענתו את הביקורת בה ביקש לפתוח על מחדל שבעה באוקטובר. המבקר אף הוסיף כי הצבא עושה זאת בגיבוי היועצת המשפטית לממשלה.

"חלק מהמערכות הציבוריות והשלטוניות, שבמסגרתן נשחק במשך חודשים ערך הנשיאה באחריות, הן אלו אשר נוקטות בפעולות ממשיות שתכליתן למנוע או לעכב כל בדיקה, חקירה או ביקורת אובייקטיבית, מקצועית ונטולת פניות", אמר אנגלמן. 

עוד הוסיף המבקר: "המערכת הצבאית מצידה הציבה כדבר שבעובדה חומות גבוהות ובלתי עבירות שמובילות הלכה למעשה לסיכול הביקורת; משרד רה"מ מצדו הגם שמספק חומרים עדיין מציב מכשולים, אשר מעכבים ומשבשים את הפעולה המקצועית המתבקשת. אלו ואלו, כל אחת ברמת חומרה שונה, אינן משדרות את החוסן הערכי והציבורי המצופה מהן, שביסודו נכונות לביקורת ממשית, ללא הגבלה, גם אם תוצאותיה יהיו נוקבות וקשות".

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן יאיר לפיד ראש האופוזיציה השבעה באוקטובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}