ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
כמו בשואה

רובה נאצי עם כידון: תיעוד מהירי במינכן לעבר הקונסוליה הישראלית

המשטרה בגרמניה חיסלה את המחבל שפתח באש בכניסה למרכז הנצחה לפשעי הנאצים, ליד הקונסוליה הישראלית במינכן. המחבל אזרח אוסטריה, שנכנס לגרמניה לפני כמה ימים והיה חמוש ברובה מאוזר מתקופת מלחמת העולם השנייה. נשיא המדינה: "מחבל מלא שנאה ביקש שוב לרצוח חפים מפשע במינכן"

רובה נאצי עם כידון: תיעוד מהירי במינכן לעבר הקונסוליה הישראלית
המחבל עם הנשק צילום: באדיבות המצלם

המשטרה בגרמניה חיסלה את המחבל שפתח באש בכניסה למרכז הנצחה לפשעי הנאצים, ליד הקונסוליה הישראלית במינכן. מהדיווחים בגרמניה עולה כי מדובר באזרח אוסטריה, ממוצא בוסני-מוסלמי.

המחבל, בן 18 נכנס לגרמניה בימים האחרונים. על פי דיווחים בגרמניה לפי לוחית הרישוי של הרכב שלו הוא גר ליד זלצבורג שבאוסטריה. הוא לא היה מוכר לכוחות הביטחון הגרמניים, אבל היה ידוע למשטרה באוסטריה כאיסלאמיסט.

המחבל עם הנשק הארוך צילום: רשתות חברתיות

המחבל הגיע למרכז ההנצחה במינכן חמוש ברובה ארוך עם כידון שזוהה כרובה מאוזר ממלחמת העולם השנייה, שיוצר על ידי הנאצים. הוא תועד עם הרובה פותח באש לעבר עמדת המשטרה וחוסל על ידי השוטרים.

הירי אירע ביום השנה לרצח 11 הספורטאים באולימפיאדת מינכן 1972. הקונסוליה הישראלית הייתה סגורה עקב טקס הזיכרון שהיה אמור להתקיים היום - אבל בוטל בגלל הפיגוע.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג התייחס לנסיון הפיגוע: "בשיחתי כעת עם נשיא גרמניה, ידידי פרנק-וולטר שטיינמאייר, הבענו גינוי משותף למתקפת הטרור שהתרחשה הבוקר בסמוך לקונסוליה הישראלית במינכן. ביום שנקבע בגרמניה לציין את זכרם של י״א הספורטאים הישראליים שנרצחו באולימפיאדת מינכן לפני 52 שנים על ידי מחבלים בני עוולה, מחבל מלא שנאה ביקש שוב לרצוח חפים מפשע במינכן. אני מבקש להודות לשירותי הביטחון בגרמניה על פעולתם המהירה. יחד מוכרחים לעמוד מול הטרור ולהכריע אותו".

השגריר הישראלי רון פרושאור כתב: "ביום ההתקפה האולימפית היה ירי נוסף במינכן. בשנת 1972 נרצחו אחד עשר ספורטאים ישראלים ושוטר גרמני. היום עצרו שוטרים אמיצים את התוקף בזמן ומנעו מדבר גרוע להתרחש. תודתנו מגיעה לשירותי החירום במינכן. קורבנות 1972 למעשה היו אמורים להיזכר היום - אך זה בוטל כעת. גרמנים וישראלים מושפעים מהטרור ביחד, ולכן עלינו להילחם בטרור ביחד".

הנשיא הרצוג רון פרושאור מלחמת חרבות ברזל מינכן גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}